Yüksek Tansiyonu Düşüren 6 Besin

Yüksek kan basıncı; yani hipertansiyon insan sağlığını tehdit eden önemli rahatsızlıklardan biridir. Yüksek tansiyon sonucunda felç ve ölüme kadar birçok ciddi sorun yaşanabilir.

Çoğu zaman kişiye fark ettirmeden ilerleyen bir hastalık olsa da ense kökünde ağrı, burun kanaması, baş dönmesi, bulanık görme gibi birtakım belirtileri mevcuttur. Siz de yüksek tansiyon sorunundan şüpheleniyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza danışmayı ihmal etmemelisiniz. 

Yüksek tansiyon teşhisi konmuş biriyseniz her an her yerde tansiyonunuzun birden yükselme ihtimalini sıkça yaşıyorsunuz demektir. Bu durumda tansiyon düşürme yöntemlerini iyi bilmeli, kendinize ilk müdahaleyi yapabilmelisiniz. Peki nedir tansiyon düşürme yöntemleri? Hangi besinler tansiyonu düşürmeye yardımcı olur? Gelin birlikte bakalım: 

1. Limon 

Limon, sağlık için birçok faydalı özelliğe sahiptir. Antioksidan özelliği, yüksek C vitamini oranı sayesinde vücuttaki serbest radikallerle savaşır, yüksek tansiyonun düşürülmesine yardımcı olur. Tansiyonunuz yükseldiğinde bir bardak ılık suya yarım limon sıkarak içmek, tansiyonu düşürmeye yardımcı olan yöntemlerden biridir.

limon

2. Nane Çayı

Nane çayı da tıpkı limonlu su gibi yüksek tansiyona hemen etki edebilen, ilk müdahale olarak tercih edilebilecek tariflerden biridir. Bir bardak kaynar su içerisine 1 tatlı kaşığı kurutulmuş nane atıp 10 dakika demlettikten sonra için ve yüksek tansiyonunuzun düşmesine yardımcı olun.

naneli-cay

3. Yulaf Ezmesi 

Yulaf ezmesi, yüksek tansiyondan uzun vadeli kurtulmanın yollarından biridir. Her sabah kahvaltıda bir kâse yulaf ezmesi yiyerek kötü kolesterol seviyesini azaltır, dolayısı ile yüksek tansiyon riskini de azaltabilirsiniz.

yulaf-ezmesi1

4. Muz

Yüksek tansiyonun en önemli düşmanları, yüksek oranda potasyum içeren besinlerdir. Yüksek tansiyonu düşürmek için muz gibi potasyum açısından zengin besinlerden oluşan bir beslenme programı belirleyip ona uyun ve bir muzda bulunan 400-500 mg civarındaki potasyum sayesinde yüksek tansiyon riskinden uzaklaşın. Tabii hatırlatmakta fayda var, muz aynı zamanda yoğun miktarda şeker içerdiğinden diyabet hastasıysanız ondan uzak durmanız gerekir. 

muz

5. Sarımsak 

Doğal bir antibiyotik sayılan sarımsak; içeriğindeki hidrojen sülfit, sayesinde kan akışında düzen sağlayarak tansiyonun yükselmesini önler ya da düşürür. Siz de bir tansiyon hastasıysanız hayatınızda sarımsağa bolca yer vermeye özen gösterin. Sarımsağı yemeklerin içine katarak ya da çiğ olarak yiyerek yüksek tansiyon riski ile vedalaşın.

sarimsak

6. Bitter Çikolata

Yüksek tansiyonu sevdiğiniz besinlerle de düşürmek mümkün. Sütlü yerine tercih edeceğiniz bitter çikolata, içerisindeki kalp ve damar sağlığı için faydalı özellikler sayesinde yüksek tansiyonun düşmesine yardımcı olur.