Zamanı Geldi: Kışın Kilo Kaybetmek İsteyenlere 5 İpucu

Diyete başlama ayı olarak akıllarımıza Nisan – Mayıs ayları kazınmış olsa da bu sefer ezber bozalım dedik. Sağlıklı yaşamın anahtarı dengeli beslenme mevsim tanımaz! Kış ayında kilo vermenin yollarını sizin için araştırdık.

1- Bedeninizi Sıcak Tutacak Şekilde Beslenin!

Kendinizi fiziksel olarak üşümüş hissettiğinizde hangisi kulağınıza daha hoş geliyor; buz gibi bir salata mı yoksa sımsıcak bir kap çorba mı? Kilo vermenin altın kuralı mevsime odaklanmak. Kış sebzeleri ile yapılan tarifler elbette enfes seçim. Bunun yanı sıra vücut ısınızı arttıracak baharatlar ve taze otlardan da faydalanabilirsiniz. Örneğin; ödem attıran yiyecekler listesinin bir numarası maydanoz ile başlayalım. Daha önce maydanoz çorbası yapmayı denemiş miydiniz? Maydanoz çorbası tarifi için görselin üzerine tıklayın.

maydanoz_çorbası

2- Doğru Yağlara Odaklanın!

Kilo vermek için yağı kesmek gerekir mi? Bu diyet yapanların geleneksel sorularından. Her ne kadar vücuttaki fazla yağı atmanın yollarını arıyor olsak da, şunu unutmamak gerekir ki vücudumuzun yağa da ihtiyacı var. Vücudun bazı önemli nütrientleri (besleyici öğeler) tutması için ‘doğru’ yağa ihtiyacı var.

Sağlıklı yağlar vücudunuzun A, D ve E vitaminlerini emmesini sağlar ki bu da sinir sistemine olumlu etki eder. Vücuda iyi gelen yağlar hangileridir? Zeytinyağı, avokado yağı, somon, ceviz, keten tohumu yağı ve hindistan cevizi yağı özellikle favori. Bu arada hindistan cevizi yağı ile ilgili pek çok şaşırtıcı bilgiyi derlediğimiz yazımıza da bir göz atın deriz.

hindistan-cevizi-yaginin-faydalari

3- Kilo Dostu Masum Tatlılar!

Kilo vermek için uzak durulması gereken üç beyaz; un, şeker, tuz. Bunu biliyoruz ancak şeker yemeyeceğiz diye vücudu tatlıdan mahrum mu bırakalım? Diyet yemek tarifleri cebimizde dursun biz biraz sebzelerden gelen tatlılıklara yoğunlaşalım. Vücudun şeker ihtiyacını karşılayan sebzeler; pancar, tatlı patates ya da bal kabağı. Bunlar, içerdikleri tatlandırıcı ve vitaminler ile pekala vücudunuza dost olabilir. Eğer diyabet hastası iseniz size de hemen bir öneri verelim. Diyabetik tatlı içeceklerden biri; çilekli smoothie tarifi mesela.

Diyabette nasıl beslenilir, diyet yaparken nelere dikkat edilir gibi soruların yanıtını Diyetisyen Berrin Yiğit‘ten aldık. İzlemek için tıklayın.

balkabagi-tatlisi

4- Uyku Düzeninize Dikkat Edin!

Havaların soğuması ve günlerin kısalmasıyla insan vücudu uykuya daha çok meyil eder. Mümkün mertebe uyku düzeninize dikkat edin; erken yatıp erken kalkın ve gün ışığından daha çok faydalanın. Düzenli uyku, gün içindeki performans ve üretkenliğinize de etki edecektir. Eğer geceleri bir türlü uyku tutmuyor ve yatakta uyuma mücadelesi veriyorsanız, koyun saymaktan daha iyi bir yöntem önerebiliriz galiba. Uyku getiren öneriler için tıklayın.

uyku_sorunu

5- Lifler!

Ve elbette lifler… Kilo vermenin yollarından biri de doğru ve düzenli lif tüketimi. Lifi sadece ekmeklerden alacağınız sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Diyetinize daha fazla lif eklemenin yollarını kaleme aldığımız yazımıza mutlaka göz atın deriz.

diyette-ekmek-yenilirmi