Bırakmanız Gereken 5 Kötü Yeme Alışkanlığı!

Konumuz “yemek” değil “yeme alışkanlığımız”. Hani böyle bazı geceler durduk yere kendimizi buzdolabının karşısında buluruz ya… Ya da ne bilelim tokken bile canımız bir şey çeker ve adını koyamayız ya… İşte öyle bir şey. Daha önce diyet hakkında doğru bilinen yanlışları şu yazımızda paylaşmıştık. Bu sefer konuyu biraz daha farklı bir yerden ele aldık. Nasıl mı? Aşağıya davet edelim gözlerinizi…Adettendir, ürün ambalajının hemen arkasındaki yağ bölümünde yazılı olan rakamlar pek ilgimizi çeker. Sanki o yağlar düşmanmışcasına da rakam arttıkça yüzümüz düşer. Peki ya faydalı yağlar ne olacak? Misal zeytinyağı. Yağ yemekten korkmayın, kastımız kaşık kaşık değil tabi; azı karar fazlası zarar mantığı…

zeytinyagi

2- Masa Başı Yemekleri!

Yoğun bir iş hayatınız varsa ve çekmeceleriniz olası bir olağanüstü hal için hazır olabilir; tabi ya maazallah savaş falan çıkar 🙂 Abur cubur yemeğin demiyoruz ancak çalışırken yediğiniz yiyecekler size yağ ve kalori olarak dönebilir çünkü işe konsantre anında ne kadar yediğimizi kestiremeyebiliriz.

yeme-aliskanliklari

3- 30 Saniye Kuralı!

Hangimiz uyuyoruz bilemiyoruz ama şu yavaş çiğneme olayı çok önemli. Hem hazım hem doyum açısından. Uzun çiğneyince sanki daha çok doyuyormuş gibi hissediyor insan, belki de psikolojiktir tabi. Bizden söylemesi.

kotu-yemek-aliskanliklari

4- Yumruk ve Et İlişkisi

Et yemenin önemini anlatmayacağız elbette ama bir araştırmanın sonucunu da paylaşmadan edemezdik. Uzmanlara göre, kişinin günlük tüketmesi gereken et boyutu yumruğunda gizli. Yumruğunuzu sıktığınızda oluşan büyüklük, günlük et tüketiminizin bir göstergesi aynı zamanda.

saglikli-beslenme

5- Kahvaltıyı Es Geçenlerden Olmayın!

Kahvaltı ve ara öğün en önemli şey. Ne kadar aç kalırsam o kadar kilo veririm mantığı sadece kas kaybınıza neden olur ki bu kas kaybı da ilerleyen zamanlarda verdiğiniz kilonun iki katı olarak karşınıza çıkabilir aman dikkat!

dogru-beslenme

Basit yer değiştirmelerle sağlıklı olmak, düzenli kilo vermek aslında sanıldığı kadar zor değil. Anahtar kelime; minik yer değişimleri…

Şimdilik hoşça kalın, sağlıkla kalın!