Çikolata Yerine Geçebilecek Alternatif 7 Lezzet

Tatlı krizlerinde akla ilk düşen leziz kahramanlardan biri çikolatadır. Akışkan hali de pek sevilir, tablet hali de. Pasta içinde de muhteşem olur, kahve yanında da.

Çikolata, hayatımızın vazgeçilmez tatlarından biridir. Öyle midir gerçekten? Yani çikolatanın yerine geçebilecek, onu aratmayacak başka ve daha faydalı yiyecekler var desek fikriniz değişir mi? Denemekte fayda var deriz.

İşte çikolataya meydan okuyabilecek güzellikte 7 farklı lezzet

1. Kakaolu Toplar Hazırlayın

Yulaf ezmesi, hurma, kakao ve ceviz kullanarak hem lezzetli hem de sağlıklı kakaolu toplar hazırlayarak çikolata krizlerinizi yatıştırabilirsiniz.

bitter-cikolata-hakkinda

2. Keçiboynuzundan Yararlanın

Keçiboynuzu pekmezi, çikolata tadına en yakın lezzetlerden biridir. Keçiboynuzu pekmezini kalıplara döküp donmasını sağlayarak çikolata görünümünde tabletler hazırlayın. Donmuş tabletlerin lezzeti ile çikolatanın yerini tuttuğunu görecek, çikolata isteğinizi sağlıklı bir şekilde bastırabileceksiniz.

cikolatanin-faydalari

3. Kuruyemişler Taşıyın

Güç içerisinde sizi yakalayacak tatlı krizlerine önlem olarak yanınızda gofret taşımaktan vazgeçin. Böylesi durumlar için çeşitli kuruyemişlerden oluşan minik paketler hazırlayın ve çikolata isteğinizi sağlıklı bir şekilde bastırın.

bitter-cikolatanin-faydalari

4. Renk Renk Kuru Meyveler

Çikolata isteğinin asıl sebebi vücutta meydana gelen tatlı yeme isteğidir. Bu tatlı yeme ihtiyacını sağlıklı meyvelerden almayı hedeflerseniz çikolataya kolayca veda edebilmeniz mümkün. Elma, portakal, dut, incir gibi onlarca çeşidi bulunan, renkli halleriyle iştah kabartan kuru meyveler imdadınıza koşmak için çoktan hazır.

bitter-cikolatanin-faydalari_

5. Muz ve Kakao

Muz, genelde çikolatalı pasta ile akla gelen ilk lezzetlerden biridir. Bu düşünceyi biraz sabote ediyor ve yeni bir tarif oluşturuyoruz. Dilimlediğiniz muzun üzerine bir miktar kakao serperek çikolata krizinizi daha masum bir şekilde atlatabilirsiniz. Hatta başka bir alternatif olarak kakao yerine kahve serperek tiramisunun lezzetine selam edebilirsiniz.

bitter-cikolata

6. Hurma

İster meyve deyin ister bir tür tatlı. Yumuşacık ve yoğun lezzeti ile beğenileri toplamayı hak ediyor. Çikolata krizinizde 1-2 adet hurma yiyerek bünyenizi kandırabilir, gereksiz kaloriler almazsınız.

Hurma

7. Tarçın

Tarçın, kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olan en yüce gönüllü baharatlardan biridir. Çikolata yemenizi söyleyen o kötü kalpli tatlı krizinizin önüne tarçınla çıkarsanız herhangi bir kalori cinayetine meydan vermemiş olursunuz.

Az bir miktar balın içerisine tarçın karıştırıp tüketin, meyvelerin üzerine tarçın serpin ya da çay olarak tüketin. Her hali ile size bin bir fayda sunacak tarçın sizi asla pişman etmez.