Çileğin Az Bilinen 9 Faydası

Çilek mevsimi geldi! Çilekli pastalar, tatlılar, reçeller, çilekten ilham alan farklı lezzetler mutfağımızda yerini almaya başladı. Peki hem büyüklerin hem de çocukların severek yediği bu minik kırmızı meyvelerin faydalarını biliyor musunuz? Bu minik kırmızıları taptaze haliyle sofralarımıza konuk edelim diye, çileğin faydalarını sizin için sıraladık.
cilek-detoksu
1) Çilek, yüksek miktarda fosfor ve demir içerir. Fosfor ve demir, çocukların da sağlıklı gelişimini destekler.2) Damar tıkanıklığını önleyen çileğin, kansere karşı koruyucu olduğu bilinmektedir.

3) Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlayan çileğin, kolesterolü düşürücü etkisi vardır.

4) B, C ve K vitamini zengini çilek, iyi bir antioksidandır. Daha zinde, daha enerjik bir vücuda sahip olmak için her gün 8-10 adet çilek yemek faydalı olacaktır.

Çilekli Mus Tarifi

5) Vücudu zararlı maddelerden arındıran ve kanı temizleyen çilek romatizma ve karaciğer hastalıklarına da iyi gelir.

6) Çileğin 100 gramında bulunan 59 mg C vitamininın limondan bile fazla olduğunu biliyor musunuz? Ayrıca 100 gram çilekten 174 mg potasyum, 21 mg kalsiyum ve 37 kalori bulunmaktadır.

7) Çilek, tansiyonu ve ateşi düşürür. Sakinleştirici etkisiyle stresi azaltır.

8) Çilek, diş etlerini güçlendirir, ağız kokusu sorunu yaşayanlar için olumlu etkileri vardır. Hollywood yıldızlarının dişlerine çilekle masaj yaparak dişlerini beyazlattığını biliyor muydunuz?

çilek maskesi

9) Çilekte diğer meyvelerde bulunmayan salisilik asit bulunduğunu ve böbrek hastalarının doktora danışarak yemeleri gerektiğini de hatırlatalım.