Ege Mutfağından 4 Sağlıklı Yeşil ve Sunum Önerileri

Ege’de yetişen, Ege mutfağına kendine has özelliklerini kazandıran, ilave edildiği yemek, salata ve mezelere lezzetli bir form kazandıran yeşilleri menünüze dahil edin…
1. Turp Otu
Turpgiller familyasından olan turp otu, C vitamini ve iyot zenginidir. Ege yöresine has bu sağlıklı yeşil yaprağı, çiçeği, tohumu ve yumrusu sofralarımıza konuk olur. Demir eksikliğinin giderilmesine destek olduğu bilinen turp otunun ağız sağlığı için de faydalı olduğu bilinmektedir.
Sunum Önerisi; Turp otunu, sağlık ve lezzet dolu bir salata olarak, ana yemeklerinizin yanında sunabilirsiniz. Kalın yapraklarını kestikten sonra sirkeli suda iyice yıkayın, Bir miktar su ilave ettiğiniz suda kaynatın. Dilerseniz saplarını da su kaynadıktan sonra ilave edebilirsiniz. Yumuşayana kadar haşlayın. Süzerek doğrayın; zeytinyağı, limon, sarımsak ve tuz ilave ederek servis edin.
turp-otu
2. Şevketibostan
Bostanotu, şevketotu, mübarekdikeni, akkız adıyla da bilinen şevketibostan papatyagiller familyasındandır. Ege mutfağının odağındaki yeşillerden birisi olan bu lezzetli yeşili, arapsaçı ve enginarla birlikte pişirilebilir, haşlama salata olarak hazırlayabilir ve et yemeklerine dahil edebilirsiniz.
Sunum Önerisi; Şevketibostan ilave ederek et yemeğinize farklı bir lezzet katmak isterseniz; yağsız kuzu veya dana etini soğanla birlikte zeytinyağında kavurduktan sonra, temizleyip yıkadığınız şevketibostanı ekleyerek kavurmaya devam edin. Tuz, limon suyu ve sıcak su ekleyip kaynamaya bırakın. (Su miktarı malzemelerin bir miktar üzerinde olacak şekilde eklenmeli) Şevketibostanı yumuşanaya kadar haşladıktan sonra zeytinyağı ve limon ilavesiyle salata olarak da tüketebilirsiniz.
3. Ebegümeci
Kazankarası olarak da anılan ebegümeci, protein ve C vitamini zenginidir. Ağız sağlığına destek olduğu bilinen bu faydalı yeşilin, faranjit, boğaz iltihabı  gibi rahatsızlıklara da iyi geldiği bilinmektedir.
Sunum Önerisi; Çorbasını, salatasını, böreğini, etli yemeğini yapabileceğiniz ebegümecini, kuru soğan ve salça ile birlikte zeytinyağında kavurup tuz ilave ederek afiyetle yiyebilirsiniz. Dilerseniz kırmızı biber ekleyerek de lezzetlendirebilirsiniz.
4. Deniz börülcesi
Bir tür ıspanak olan deniz börülcesi, pek çok mineral içerir. sodyum, potasyum, magnezyum, iyot, kükürt, kalsiyum, fosfor, demir, çinko, manganez ve bakır zenginidir.
Sunum Önerisi; Taze veya haşlanmış olarak tüketilebilir. Sirke ile tatlandırıp salatalara ilave edebileceğiniz gibi, pişirerek de tüketebilirsiniz.
borulce