Ekmeği Bırakmak İsteyenler: Beyaz Ekmekle Yer Değiştirebileceğiniz 5 Sağlıklı Yiyecek!

Nasıl da yedirir beyaz ekmek! Hele ki hafta sonuysa, hele ki uzuuuun kahvaltıya, hele ki yanında o hınzır kavanoz çikolata varsa, of ki ne of! E tabi arada onu da yemek lazım ama canınız çekse bile ısrarla beyaz ekmekten korkuyorsanız o halde bu yazımız tam size göre. Sizin için beyaz ekmekle takas edebileceğiniz sağlıklı yiyecekleri araştırdık.

1- Mısır Unlu Tortilla

Tortillalar glutensiz olmakla beraber aynı zamanda lif bakımından zengindir. Yani özellikle diyette ihtiyacınız olan lif değerini hayli hayli karşılar. Mesela tortillayı tonbalığı ile buluşturabilirsiniz. Bakın şurada buluşturulmuşu var 🙂

ton-balikli-tortilla-kaseleri

2- Marul

Canınız dürüm mü çekti, sandviç mi çekti? E doldurun marulun içine mis gibi sebzeleri, etleri buyurun size enfes dürüm. İlla beyaz ekmeğe gerek yok ki! 🙂

marul

3- Tatlı Patates ve Sebzeler

Ekmek yemeden doymayanlara lezzetli bir alternatif. En az beyaz ekmek kadar tokluk hissi veren bir yiyecek, patates. Yanına nefis sebzelerle zenginleştirebilir, doyarken sağlıktan da ödün vermemiş olursunuz.

patates

4- Bal kabağı

Şimdi mevsimi değil ama bu bilgi şurada dursun, kışa kullanırız olmazsa. Canınız ekmek çektiğinde balkabağı yemek, o anlık krizi önleyebilir. İçeriği ne alaka diyebilirsiniz ama şu ‘takas’ işinde sağlık var, bizden söylemesi.

balkabagi

5- Yumurta

İçerdiği yüksek protein ile ekmek yüzünden hissettiğiniz o hınzır duyguyu bir çırpıda silebilir. Tok da tutar, diyette de verilir.

yumurta

Tabi gönül ister, beyaz ekmekleri yiyip yiyip kilo almayalım. Ancak o ‘seçilmiş’ insanlardan değilseniz işte mecbur böyle listeler hazırlıyoruz biz de 🙂 Siz iyisi mi bizi takip etmeye devam edin. Faydalı bilgiler ile paylaşımlarımız sağlıkla devam edecek!

Yine görüşeceğiz! 😉