Hafiflik Formülünü Fısıldayan Salatalar İçin 4 Taze Öneri

Bahar ayları geldi geliyor… Ev yapımı detoks içecekleri hazırlanmaya başlanıyor, kahvaltılar hafifliyor, evde yapılacak kolay egzersizler araştırılıyor. Deniz, kum, güneş üçlüsüyle yanıp tutuştuğumuz şu günlerde kış aylarının rehavetini bünyeden atmak, hafiflemek için birbirinden lezzetli salataları yemenin vakti geldi de geçiyor.Aslına bakarsanız önemli olan salata gibi pek çok vitamin ve mineralin bir arada olduğu başlangıçları hayatımıza katmaktan, bunu bir yaşam şekli haline dönüştürmekten geçiyor. İşin özü anlayacağınız bugün günlerden salata, bugün günlerden hafiflik! Hazırsanız salata hazırlamanın püf noktalarını öğrenip farklı salata soslarıyla taçlandırıyoruz onları. Körpecik yeşillikleri ayıklayıp soluğu mutfakta alabilirsiniz.

salata-tarif

Akıllarda deli sorular: Her salata sağlıklı mıdır?

Diyet listelerinin başköşesine yerleşen gönlümüzün efendisi bu yeşillerin her durum ve öğünde çok da sağlıklı olduklarını söylemek mümkün değil elbette. Aslına bakarsanız bir salatayı rezil de vezir de eden sosudur. Makarna salatası örneğin. Kepekli bir makarnadan yapıldığını düşünelim. Şeker içeren haşlanmış kök sebzelerden olabildiğince arınmış olsun. Az yağlı yoğurtla hazırlanan sosu krema ya da mayonez içermesin. İçerdiği taze ve kuru baharatlarla sindirim sistemimizi desteklesin. Güzel olmaz mı sizce? Olur hem de bal gibi olur. Son zamanların gözde çocuğu kinoa ile hazırlanan kinoalı ıspanaklı ılık salata örneğin. Arzu ederseniz somonlu fit salata ya da avokado salatamız da var. Üstelik o ballandıra ballandıra anlatarak yediğiniz hazır yiyecekler kadar da güzeller. Şimdi hamburger düşünsün!

Sebze yemekleri kadar güzel salatalarımız var bizim, buyurmaz mısınız?

Gelelim sağlıklı ve diyet salataların sırlarına. Renk renk, desen desen salataların kalori ve besin değerleri de içeriklerine göre değişiyor elbette. Yeri geldiğinde yemek görevi gören salatalar tokluk hissi yaratması adına taze yeşillerin yanı sıra çiğ sebzeler ve lifli gıdalar da içeriyor.

Salatada kullanılan malzemelerin taze ve körpe olmalarına ayrıca dikkat ediliyor, gökkuşağı görünümlü üç renkli salata tarifinde olduğu üzere özenle seçilip tek tek yıkanan malzemeler kuruladıktan sonra hazırlanıp salata kasesine uğurlanıyor. Yeşillikler mümkün mertebe elle doğranıyor, kararmaması için çelik bıçakla doğranmıyor.

salata-soslari

İşin tuzu biberi: Salata sosu nasıl hazırlanır?

Sos dediğiniz salatanın süsü, biraz da şımarıklığıdır. Salatanın yapısında yer alan yararlı içerik ve minerallerin kana karışması için yağa da ihtiyaç vardır. Salata yapımında mümkün mertebe zeytinyağı kullanılması önerilir. Kabaca; zeytinyağı, taze sıkılmış limon suyu, tuz ve taze çekilmiş tane karabiber dörtlüsünden oluşan salata sosları vinaigrette olarak anılır. Bu körpe yeşilleri çeşnilendirmek adına taze sıkılmış meyve suları, balsamik sirke, kuru ve taze baharatlardan destek almak mümkündür.

meyve-sulu-salata-sos-tarifleri

Ceviz, badem, dolmalık fıstık, kabak çekirdeği içi, kuru kayısı, kuru incir gibi yemişlerin yanı sıra taze meyvelerle de tat dengesi sağlanabilir.

Gelelim salata sosunun püf noktasına: Küçük bir kapta çırpılan sıvı malzemeler servis tabağına alınan salataya son anda eklenmeli ve bekletmeden servis edilmelidir.

ispanak-salatasi

Salata tariflerinde denge nasıl sağlanır?

Sağlıklı yaşama adım attığınız şu günlerde size tokluk hissi veren ağlatmayıp yüzünüzü güldüren salatalar, tüm besin gruplarından bir parça taşımalı. Protein görevi gören kuru baklagiller doğru oranda kullanılmalı, aksi takdirde tavuk, balık ya da et ürünlerinden destek alınmalı. Mısır, havuç, bezelye gibi şeker ve karbonhidrat içeren besinler kararında kullanılmalı ve hepsi bir arada ortak payda da buluşmamalı.

Küçük bir not da buraya gelsin. Ahududu soslu meyve salatası, gökkuşağı tadında meyve salatası, ananaslı böğürtlenli meyve salatası gibi tariflerimizin de sevimli, mini mini birer tatlı yerine geçtiğini unutmayın.

Ve salata ağırlıklı besin ögeleriyle kilo verirken ekstra sos içeriklerinden sakınmaya, tükettiğiniz ana yemeklerin kalori değerlerine, sıvı tüketimine dikkat etmeyi unutmayın.