Ispanak Nasıl Pişirilir?

Koyu yeşil ve geniş yapraklı sebzelerden olan ıspanak, vitaminler açısından oldukça zengindir. İçerdiği bol protein ve folik asit ile hafızayı güçlendirir. K vitamini ile kemik sağlığını güçlendirir. Göz sağlığı için gerekli olan A vitaminini bolca bulundurur. Düzenli olarak tüketildiğinde hipertansiyonun seviyesinin korunmasına yardımcı olur. Sindirim sistemi ve mide için oldukça yararlıdır.

ispanak-kavurma

Kavurma Ispanak Tarifi: 

·      Öncelikle tüm yapraklarını teker teker ayırıp bol su ile yıkayın.

·      Yıkanmış yaprakları bol sirkeli suda yarım saat bekletin.

·      Vitaminleri kaçmasın diye bıçakla kesmek yerine ellerinizle kopararak parçalayın.

·      Orta büyüklükte tencere seçin ve içerisine 5 yemek kaşığı zeytinyağını ve küp küp doğradığınız soğanları ekleyin.

·      Pembeleşmeye başlayan soğanların üzerine 2 yemek kaşığı domates salçası ekleyip kavurmaya devam edin.

·      Daha sonra temizlediğiniz ıspanakları tencereye koyup üzerine bir miktar tuz ekleyin. Tencerenin kapağı kapalı 3-4 dakika pişirmeye bırakın. Ispanaklar küçüldükten sonra kapağı açıp karıştırın ve 1-2 dakika daha pişirin. 

ispanak-haslama

 Haşlanmış Ispanak Tarifi:

·      Öncelikle tüm yapraklarını teker teker ayırıp bol su ile yıkayın.

·      Ispanakları demet haline getirip saplarını bir bıçak veya makasla kesin. (Vitaminlerinin kaçmaması için ellerinizle koparmanız önerilir.) 

·      Bir tencereye tuzlu su koyup kaynattıktan sonra ıspanağı içine atın. 

·      Kapağı açık bir şekilde 1 dakika kadar pişirin. 

·      Daha sonra bir süzgece boşaltarak suyundan arındırın.

·      Tercihen limon suyu, tuz, biber ekleyin. Yanında bir miktar yoğurt ile servis edin.

ispanak-sote

 Sote Ispanak Tarifi:

·      Bir miktar zeytinyağını tavada ısıtın ve şeffaf oluncaya kadar kıyılmış sarımsak sote edin.

·      Daha sonra ıspanağı ekleyin, düzenli olarak karıştırın ve 1 dakika kadar pişirin.

·      Bu süre içerisinde ıspanağın bıraktığı kendi suyunu boşaltın ve öyle servis edin.

Ispanak Pişirmenin 5 Püf Noktası:

1)    Ispanaklar hemen pişirilmeyecekse serin yerde saklanmalıdır.

2)    Ispanağın renklerinin daha canlı ve yeşil kalması ayrıca besin değerinin kaybolmaması için kısa sürede pişirilmelidir. 

3)    Pişirirken okside olma riskini azaltmak için tencere kapağı çok açılmamalıdır. 

4)    Pişirmeye başlamadan hemen önce bıçakla değil elle kopararak parçalanması gerekmektedir. Böylelikle vitaminlerinin kaçması önlenir. 

Birbirinden farklı ıspanak tarifleri ve detaylı video anlatımlarımıziçin MigrosTV’den ayrılmayın.