Kilo Almanıza Neden Olan 7 Gece Yarısı Alışkanlığı

Bol eşofmanların, esnek taytların, lahanadan hallice kıyafetlerin, kocaman gocuk gibi montların için dünya nasıl da toz pembe ama değil mi? Çaktırmadan aldığımız kış kilolarını fark etmemize sayılı aylar kaldı. Mayıs dediniz mi diyet listelerini arşınlamaya, detokslarla yoğrulmaya, hunharca diyet yapmaya başlarız artık. Bu sene bir değişiklik yapıp kilo almasak diyoruz ne dersiniz? 🙂 Kilo versek ne hoş ama veremezsek de bari almayalım dedik ve sizin için hummalı bir araştırmaya tutulduk. Bazı gece yarısı alışkanlıklarımızın, kilo almamıza neden olduğunu biliyor muydunuz? Bakın o sinsi alışkanlıklar nelermiş…

1- Uykusuzluk baş düşman. Yeterli uykuyu almazsak metabolizmamız yavaşlar ama daha kötüsü de var, yeterli uyumamak daha çok aç hissetmemize neden olabilir. Uykusuzluk açlık yapar mı demeyin, yapan bünyeler de varmış işte.

uyku_sorunu

2- Akşam yemeğini çok kaçırdıysanız, midenizin bunu hazmetmesi zaman alacaktır. O hazmedene kadar da siz zaten uyku moduna geçeceğiniz için o kaloriler size kilo olarak geri dönecektir.

etli yemekler

3- Yemekten hemen sonra uyumanın kilo aldırdığını biliyoruz da uzanmak da mı kalori aldırır! Evet, öyleymiş. Yemekten hemen sonra yatay pozisyona geçmemek lazımmış.

uyku

4- Akşam yemeğinde aşırı baharatlı şeyler yemek, sindirim sisteminizi zayıflatır ve dahası uykusuzluğa neden olur. Uykusuzluk ve sindirim sistemi yavaşlığının neticesini görmek için tartıya bakmanız yeterli olacaktır. :S

Baharatlar

5- Tatlıyla aranız nasıl? Eğer çok iyi ise mümkünse gündüz vakti iyi olsun. Şeker ve un, doğrudan yağ hücrelerine etki ediyor hele ki akşam ise eyvah eyvah!

kıbrıs_tatlısı

6- Yemekten sonra atıştırmalık olmadan rahat edemiyorsanız, o da sıkıntı. Akşam yemeğinden sonra yenen atıştırmalıklar boş kaloriden başka bir şey değil. İlla bir şeyler atıştırmak istiyor ya da gece yarısına doğru acıkıyorsanız beyaz leblebi tüketebilirsiniz. Hem tok tutacak hem zararsız olacaktır. Ya da şöyle güzel bir meyve salatası mesela.

meyve tabağı

7- Kilo vermek için akşam yemeğini atlamak da başlıca yanlışlardan. Akşam yemeğini es geçerseniz kilo veremezsiniz aksine metabolizmanızı yavaşlatmış olursunuz. Çok ağır olmamak şartıyla kendinize hafif bir akşam yemeği menüsü hazırlayabilirsiniz.

yemek_masası