Hafta Sonu Öncesi Küçük Bir Sır: Mutluluk Veren 6 Gıda ve Sunum Önerileri

Sadece kocaman bir hamburger ya da leziz bir pasta yemenin sizi mutlu edeceğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Hem sağlıklı ve hafif olup hem de içeriğindeki maddeler sayesinde vücudunuzu mutluluk hormonuyla dolduracak yiyecekler de var elbette. İşte hem mutlu eden hem de sağlıklı 6 gıda ve sunum tavsiyesi:

1) Hindistan Cevizi

Hindistan cevizi ruh halini olumlu etkileyen ve beyne iyi gelen orta zincir trigliseritleri içerir.

hindistan cevizi

Sunum önerisi: Taze Hindistan cevizini kırarak servis kasesi şeklinde kullanabilirsiniz. Bu şekilde hem misafirlerinize güzel bir sunum yapacaksınız hem de farkında olmadan onları mutlu edeceksiniz!

2) Cherry Domates

Tüm domateslerde likopen adlı antioksidan bir madde bulunur. Bu madde, beyni korur ve iltihap oluşmasını önler.

çeri domates

Sunum önerisi: İki çeri domatesi birlikte kalp oluşturacak şekilde kestikten sonra içinden kürdan geçirerek sevdiklerinize onları ne kadar sevdiğinizi gösterebilirsiniz.

3) Sofraların Olmazsa Olmazı Yoğurt

Yoğurtta süt ve diğer süt ürünlerinden çok daha fazla oranda kalsiyum bulunur. Kalsiyum, beyinde mutluluğu tetikleyen nörotransmitterlerin salgılanmasını sağlar.

Ev Yapımı Yoğurt

Sunum önerisi: Küçük kaselere yoğurt döküp üzerini taze meyvelerle süsleyerek misafirlerinize hem hafif hem de sağlıklı bir tatlı sunabilirsiniz.

4) Siyah Çikolata

Siyah çikolata beyinde kan akışını hızlandırır ve konsantrasyonu artırır, ruh halini iyileştirir. Kendinizi daha enerjik ve canlı hissetmenizi sağlar.

siyah çikolata

Sunum önerisi: Bir miktar siyah çikolatayı erittikten sonra ortasını deldiğiniz frambuazlara dökün ve bir müddet buzlukta bekletin. Frambuazları buzluktan çıkartıp servis edin.

5) Brezilya Cevizi

Brezilya cevizi tiroit bezinin daha etkili bir şekilde çalışmasını sağlar. Bunun sebebi de içinde yüksek oranda selenyum bulunmasıdır. Selenyum aynı zamanda vücudun daha düzgün çalışmasını destekler ve enerji verir.

brezilya cevizi

Sunum önerisi: Eve gelen misafirlerinize çerez kaselerinde Brezilya cevizi sunarak hem sağlıklı hem doyurucu bir atıştırmalık sunabilirsiniz.

6) Midye

Midyede yüksek oranda B12 vitamini, selenyum, iyot, protein ve çinko bulunur. Midye aynı zamanda az kalorili ve az yağlıdır. İyot, selenyum ve çinko, kilo ve ruh halini kontrol eden tiroit bezinin etkili bir şekilde çalışmasını sağlar. B12 vitamini ise beyin hücrelerini korur ve güçlendirir.

midye

Sunum önerisi: Evde hazırladığınız risottonun üzerine midyeleri yerleştirip misafirlerinize çok şık bir aperatif sunumu yapabilirsiniz.