Portakalı Geride Bırakan C Vitamini 12 Mucizevi Gıda!

Kendinizi hasta ve bitkin hissettiğinizde hemen bir bardak portakal suyu içerim kendime gelirim diyorsanız bu yazıyı okurken çok şaşıracaksınız! Evet, portakal suyu C vitamini açısından zengin bir besin, fakat bilinmeyen şu ki portakaldan daha çok C vitamini içeren birçok yiyecek var!

Çalışmalara göre C vitamini gribi tamamen önlemiyor; fakat hastalığın süresini ve semptomların ağırlığını azaltıyor. Bu özelliğinin yanı sıra C vitamini , birçok kanser çeşidinin oluşmasını önlüyor, viral ve bakteriyel enfeksiyonların önlenmesine yardımcı oluyor ve doğal laksadif işlevi görüyor.

İşte C vitamini deyince aklımıza ilk gelen yiyecek portakal olmasına rağmen ondan daha çok C vitamini içeren 12 yiyecek!

1. Kırmızı biber!

Yarım bardak doğranmış kırmızı biber 107.8 mg C vitamini içerir. Buna ek olarak Buffalo Üniversitesi’nin araştırmalarına göre kapsaisin (kırmızı biberi acı yapan bileşik)  eklem ve kas ağrılarını hafifletiyor.

kırmızı_biber

2. Dolmalık kırmızı biber!

Bir bardak doğranmış kırmızı dolmalık biber portakalın içerdiği C vitamini miktarının 3 katını barındırır (190 mg). Kırmızı biber ayrıca zengin bir A vitamini kaynağıdır, göz sağlığına iyi gelir.

3. Dolmalık yeşil biber!

Kırmızı dolmalık bibere göre daha az C vitamin içeren yeşil dolmalık biber yine de zengin bir C vitamini kaynağıdır. Bir bardak doğranmış yeşil biberde 120 mg C vitamin bulunur ve bu günlük almanız gereken miktarın 2 katıdır. Ayrıca lif bakımından da zengindir.

Yeşil Biber Çorbası Tarifi

4. Kara lahana!

Bir bardak doğranmış lahana, günlük ihtiyacımız olan; A vitamini miktarının 2 katını, K vitamini miktarının 7 katını barındırır. 80.4 mg C vitamini içerir. Birçok mineral içermesi de cabası.

5. Brokoli!

Bir porsiyon brokolide 132 mg C vitamini bulunur. Bu lifli sebzenin kalorisi porsiyon başına (yaklaşık bir bardak) sadece 30 kaloridir. Araştırmalara göre brokolinin kanser önleyici özelliği de var.

brokoli

6. Papaya!

Araştırmalara göre papaya yemek, sinüslerinizi temizliyor, cildinize aydınlık veriyor ve kemiklerinizi güçlendiriyor. Günde bir bardak kadar papaya yemek 88.3 gram C vitamini almanızı sağlıyor.

meyvetabagı

7. Çilek!

İşte bilinmeyen bir gerçek daha! Bir bardak çilek 84.7 mg. C vitamini içeriyor. Sağlıklı miktarda folik asit almanızı sağlıyor ve kalp sağlığına iyi gelen bileşikler içeriyor. Çilekler hakkında bilinmeyen bir gerçek de dişlerinizi doğal yoldan beyazlatıcı etkisi olması. İşte size MigrosTV’den çilekli limonata tarifi! Limonata hiç bu kadar renkli olmamıştı.

cilek

8. Karnabahar!

Kızartıp yeseniz de, haşlayıp ya da ezip yeseniz de küçük bir baş karnabahar yemek 127.7 mg. C vitaminizi almanızı sağlıyor. Buna ek olarak 5 gram lif ve 5 gram protein içeriyor.

karnabahar

9. Brüksel lahanası!

Bu küçük lahanalar kanser önleyici bitkisel gıdalar ve lif içeriyor. 74.8 mg. C vitamini içerdiğini de atlamayalım. Ekşimsi tatlarını sevmiyorsanız doğal şeker tadını kızartarak alabilirsiniz. Burun MigrosTV’den evinizde rahatça hazırlayabileceğiniz peynirli kıtırlı brüksel lahalaları tarifi!

10. Ananas!

78.9 mg. C vitamini içermesine ek olarak ananas, bromelayin ( besinleri parçalayıcı, şişkinliği önleyici enzim) içerir. Bromelayin ayrıca doğal iltihap söktürücüdür ve yorucu bir antrenmandan sonra daha çabuk yenilenmenizi sağlar.

Ananaslı Buz Tarifi

11. Kivi

Bir porsiyon kivi (yaklaşık olarak 2 adet) 137.2 mg. C vitamini içerir. Bu tüylü meyve ayrıca potasyum ve bakır açısından zengindir.

kivinin_Yararları

12. Mango

Tropikal lezzet mango, 122.3 mg. C vitamin içerir! Ayrıca zengin bir A vitamin kaynağıdır. A vitamini, C vitamini gibi bağışıklık sisteminizi güçlendirir ve gözlerinizi sağlıklı tutar.