Bir Sebze Şöleni Hikayesi; Sonbahar Tazelerine Merhaba Deyin!

Her mevsimin kendine özgü tatları var elbette. Mevsim geçişlerinde, bir önceki mevsimin son mahsullerini sofralarımıza taşır, diğer yandan da yeni gelen mevsimin özlediğimiz tatlarına mutfaklarımızda yer vermeye başlarız.

Tam da böyle bir dönemden geçtiğimiz bu günlerde yaz mevsimine has son sebze ve meyvelerin tadını çıkarıp, sonbahar lezzetlerine göz kırpıyoruz.

sebzelerin-faydalari

Henüz flört etmeye başladığımız sonbaharın; antioksidan, vitamin ve mineral kaynağı sebzelerine göz atmaya ne dersiniz?

1- Kereviz: 
Düşük kalorili olması nedeniyle, diyet yapanların gözde sebzesi olan kerevizi, farklı tariflerle süsleyerek, sofralarınızda baş köşeye oturtabilirsiniz. Kendine özgü bir aroması olan kerevizle, içinizi ısıtacak bir çorba yapmaya ne dersiniz? İşte size K vitamini deposu olan nefis bir çorba tarifi! http://migrostv.migros.com.tr/kremali-kereviz-corbasi/

kremali-kereviz-corbasi

2- Lahana: Selenyum zengini lahananın, daha genç kalmanıza yardımcı olacağını biliyor musunuz? Özellikle sonbahar mevsiminde, lahanaya mutfağınızda kucak açmalısınız. Yazdan kalan fazla birkaç kilonuzu lahana diyeti ile kolayca verebilirsiniz.

lahana-diyeti

3- Kabak: Günlük folik asit ihtiyacınızın çoğunu karşılayabileceğiniz bir sebze olan kabağı, çocuklarınıza mutlaka yedirmelisiniz. Ayrıca içerisinde bulunan karoten, etkili bir antioksidan kaynağı olduğundan ailenizin vazgeçilmez sebzeleri arasında yer almaya hak kazanacaktır. Hem sizin hem de çocuklarınızın bolca tüketmesi gereken kabakla nefis bir muffin yapmaya ne dersiniz. Tarifin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz. Sağlıklı beslenmeye dair değerli bilgiler almak için mutlaka bakın; Ellerinesaglik.com
http://migrostv.migros.com.tr/dereotlu-kabakli-muffin/

kabakli-muffin

4- Havuç: Enerji, vitamin ve lif kaynağı havucun, kolesterolü dengelemeye yardımcı olduğunu biliyor musunuz? Ayrıca mide ve bağırsak rahatsızlıklarına da iyi gelen bu sebzeyi, çocuklarınıza farklı tariflerle sevdirebilirsiniz. Çocukların favori yemeği köfteyi bir de havuçla denemek ister misiniz? Haydi buyurun!
http://migrostv.migros.com.tr/havuclu-patatesli-kofte/

havuclu-patatesli-kofte

5- Turp: İyot, kükürt ve C vitamini zengini olan turp, cildin sağlıkla parlamasına da yardımcı oluyor. Kalorisi düşük bir sebze olan turp, sağlıklı bir atıştırmalık olarak da tüketilebilir. Sizin için havuç, roka ve turpla hazırlanmış, nefis bir salata yaptık. Tarifin detayları için tıklayın!
http://migrostv.migros.com.tr/havuclu-rokali-turp-salatasi/

havuclu-roka-salatasi

6- Pırasa: Bol miktarda C, K ve B vitaminleri ile potasyum, kalsiyum, silisyum, manganez, kükürt, bakır, iyot ve demir içeren pırasaya mutlaka sofralarınızda yer vermelisiniz. Her anlamda şifa kaynağı olan pırasayı bir de böyle denemeye ne dersiniz!
http://migrostv.migros.com.tr/firinda-peynirli-pirasa/

firinda-peynirli-pirasa

7- Ispanak: Demir zengini ıspanağın, diğer yapraklı sebzelerden çok daha fazla protein içerdiğini biliyor musunuz? Ispanak tüketerek, hem demir hem de protein ihtiyacınızı karşılamış olacaksınız. Bu kadar değerli bir sebze olan ıspanakla sufle hazırladık. Detaylar için tıklayın! http://migrostv.migros.com.tr/ispanakli-sufle/

ispanakli-sufle

8- Brokoli: Brokolinin faydaları saymakla bitmiyor. Kalsiyum, kükürt, beta karoten, potasyum ve selenyum içeren brokoli, B1 ve C vitamini bakımından da zengin. Brokoli mineral ve demir eksikliğini gidermeye de yardımcı oluyor. Böylesine kıymetli bir sebzeyi mutfağımızdan uzak tutmak hiç de doğru olmayacaktır. Bebek ve çocuklarınıza da içirebileceğiniz, dumanı üstünde bir brokoli çorbasına ne dersiniz? http://migrostv.migros.com.tr/brokoli-corbasi/

brokoli-corbasi
9- Brüksel Lahanası: A, C ve E vitaminleri içeren bu sonbahar sebzesi, ülkemizde de artık bolca tüketiliyor. Çok farklı sunumlarla sofralarınıza dahil edeceğiniz bu sağlık deposu sebzeyi, peynirle hazırlamaya ne dersiniz? Peynirli kıtırlı brüksel lahanasının detaylarını görmek için tıklayın!
http://migrostv.migros.com.tr/peynirli-kitirli-bruksel-lahanalari-tarifi/