Daha sağlıklı yemek alışkanlıkları mı kazanmak istiyorsunuz? Unutmayın, her şeyi bir anda değiştirmek zoruna değilsiniz. Küçük adımlarla da kendinizi daha iyi hissetmeye başlayabilirsiniz.

saglikli-olmak-icin

1. Besin değeri yüksek gıdalar kullanın. “Neyi yememeliyim?” diye düşünmektense hangi gıdaları beslenme alışkanlığınıza katabileceğinizi düşünün. Yemeklerinizde daha çok yeşil ve farklı renklerde sebzeler kullanın.

2. Daha doğal beslenin. Sebze ve meyve gibi gıdaların daha az işlenmiş ve daha doğal hallerini kullanmayı tercih edin. Toprakta yetişen gıdaları seçmenin daha sağlıklı olacağını unutmayın.

saglikli-beslenme

3. İşlenmemiş tahılları tercih edin. Sıradan makarna ve ekmek almak yerine tam tahıllı unlarla yapılanları kullanın. Hatta esmer pirinç, kinoa ya da arpayı doğrudan tüketebilirsiniz.

4. Kullandığınız yağlara farklı alternatifler bulun. İster inanın ister inanmayın ama aslında sevdiğiniz yemeklere yağ koymanıza gerek yok. Soğanlarınızı sebze suyunda kavurup keklerinize de yağ yerine elma püresi koyabilirsiniz.

Tabağınızı yeniden düzenleyin. Tabağınızdaki eti ya da balığı ana yemek olarak değil de yan yemek olarak kullanın ve tabağınızın merkezinde tam tahıllı ya da sebzeli salatalar bulunsun. Et ya da balık porsiyonlarınızı da 85 gramın altında tutmaya çalışın.