Akıllarda Soru İşareti Kalmayacak: Tüm Ayrıntılarıyla Evde Kolay Detoks

Fast food çağında her şey hızla tüketiliyor. Kalp, şeker, tansiyon hastalıkları aldı başını gidiyor. Ruhsal olarak da tatminsizlik ve gerginlik etrafımızı sarmış durumda. Hepimiz gerek fiziksel gerek ruhsal arınmaya ihtiyaç duyuyoruz. Hayatımız da istediğimiz zindeliği ve dengeyi yakalamanın en iyi yollarından biriyse “Detoks“.

Detox yapmamızdaki asıl amaç vücudumuzdaki toksinlerden kurtulmak ve vücut sıvılarımızın asitleşmesini önlemektir. Kanın asitleşmesi organlarımıza ve beyin hücrelerimize zarar verebilir. Maalesef toksinler havadan, çevreden, yiyecek ve içeceklerden bir şekilde vücudumuza girerek birikiyorlar.

Sodalı Detoks İçeceği Tarifi

Kendimizi dış etkenlerden filtreleyemeceğimize göre dönem dönem yapacağımız detox programları hayat kalitemizi arttıracak ve sağlığımızı koruyacaktır. Ancak iş “Detox nasıl yapılır?” sorusuna gelince durum biraz karışabiliyor.

Bu yüzden size ev de kolaylıkla yapabileceğiniz detoks suyu tariflerini vermeden önce detoksa vücudunuzu nasıl hazır hale getirebileceğinizden ve detoks sırasında nasıl beslenmeniz gerektiğinden bahsetmek istiyoruz.

Her İşin Başı Su

Detoks nasıl yapılır” ve “Vücut detoksa nasıl hazır hale gelir?” sorusunun ilk cevabı su içmektir. Günde en az 2 litre su içmeniz gerekiyor. Bu tabi ki sadece detoksa hazırlık olarak değil sürekli devam ettirmeniz gereken bir alışkanlık haline gelmeli. Vücudunuzun her hücresinin suya ihtiyacı olduğunu unutmayın, bu kadar söylenmesi boşa değil.

su içmek

Tuz ve Şekerden Koşarak Uzaklaşın

Şeker kullanmayı bırakmanız ve tuzu da mümkün olduğunca azaltmanız hatta bırakmanız gerekiyor. Günlük hayatta kullandığınız tuz ve şeker oranını en aza indirin. Eğer tuzu azaltamıyorsanız tuz yerine baharat kullanmayı deneyin.

epsom_tuzu

İşlenmiş Gıdaları Tercih Etmeyin

Fark ettiyseniz detoks sizi aslında zararlı şeylerden uzaklaşmaya ve sağlıklı beslenmeye yönlendiriyor. Ve buna işlenmiş gıdalar da dahil. Süt ve et ürünlerinin işlenmiş olanlarını hayatınızdan çıkarın. Sucuk, salam, pastırma gibi günlük hayatta sık sık tüketilen bu et ürünleri, normal ete göre daha fazla yağ ve yan besin barındırdığından detox programınızı bozacaktır.

sucuk-1

Meyve-Sebze ve Tahıl Tüketimini Arttırın

Detoks yaparken devreye “sağlıklı beslenme“nin girdiğini söylemiştik. Günlük besin ihtiyacınızın büyük bir bölümünü meyve-sebze ve tahıllardan karşılamalısınız.

meyvetabagı

Devamlı Zararlı İçecekler Tüketenlerden misiniz?

Eğer alkol tüketiyorsanız kesinlikle bırakmalısınız. Ayrıca içinde bolca şeker bulunduran gazlı içecekler de hayatınızdan çıkmalı. Kafein tüketimini de en aza indirmeyi hatta bırakmayı deneyin. Gün içinde istediğiniz kadar bitki çayı tüketebilirsiniz.

Zencefilli salatalıklı detoks suyu size #iyigelecek!

Kavunlu İçecek Tarifi

Öğle Yemeklerine de Özen Göstermeye Başlayın

Bazen öğle yemeklerinin ana öğün olduğunu unutarak geçiştirebiliyoruz. Öğle yemeklerinde baklagiller ya da balıklar gibi içerisinde yüksek oranda kaliteli protein barındıran besinleri tercih edin.

baklagil

Atıştırmalıkları Unutmayalım

Doğal yoğurt ya da fındık, kuru meyve, fıstık gibi doğal yağlar içeren besinleri atıştırmalık olarak tercih etmek sizin için güzel bir enerji kaynağı olacaktır.

kuruyemiş

Egzersiz En Büyük Yardımcınız

Hafif bir hareket toksinleri daha rahat atmanızı sağlayacaktır. Zaten detoks sırasında ağır sporlar önerilmez. Bu yüzden hafif yoga, yürüyüş, yüzme detoksu en iyi şekilde destekleyen sporlardır.

Artık detox’a hazırsınız! Eğer kilo vermek, rahatsızlıklardan korunmak, cildinizin daha güzel olmasını sağlamak, vücudunuzu gençleştirmek ve daha mutlu olmak istiyorsanız detoksa başlayabilirsiniz. Fakat yaşlılar, çocuklar, hamile ya da bebek emziren kadınlar ve şeker hastaları detoks yapmamalıdır. Geriye sadece detok suyu tariflerimizi uygulamak kaldı. Ananaslı detoks suyu içmez misiniz?

detoks