Kaymak Tadında: Neden Yoğurt Tüketmeliyiz?

Kimilerimiz bir kase yoğurtla bütün öğünlerini geçirir, kimileri ise yoğurdu ağzına dahi sürmez. Yoğurdun hakkını verelim, tam bir şifa kaynağıdır kendisi. Sindirim sistemi sağlığınızı pek önemsemiyor, gözden kaçırıyor olabilirsiniz ancak metabolizmanızın en önemli belki de en çok dikkat etmemiz gereken noktası bağırsak floranız. Sindirim sistemimizi de sağlıklı tutmanız için de en etkili besinlerden biri yoğurttur.

İçerisindeki aktif kültürler, metabolizmanın daha hızlı çalışmasına ve gastrointestinal koşullara yardımcı olmaktadır. Gelin yoğurdun vücudumuz üzerindeki etkilerine bir göz atalım.

Ev Yapımı Yoğurt

Yoğurt içerisindeki probiyotikler, bağırsak mikroflorasını destekleyerek bağışıklı sistemini korumaktadır.

yoğurt

Bir çalışmadan yoğurt içerisinde yer alan probiyotiklerin enfeksiyona karşı direnci arttırdığı, iyileşme süresini de hızlandırdığı yer almaktadır.

Çilek Püreli Yoğurt Tarifi

Yoğurt osteopozu önler. Yapılan çalışmalarda içerik ve D vitamini miktarları göz önüne alındığında yoğurdun osteopozu önlemeye yardımcı olduğu görülmektedir.

yoğurt

Yoğurt yüksek tansiyon riskini azaltır. Yapılan çeşitli araştırmalarda süt alımıyla yüksek tansiyon riski arasında bir bağ bulunmuştur. İspanyol bilim insanları günde 2-3 porsiyon az yağlı süt ürünleri tüketen bireylerin, tüketmeyenlere oranla yüksek tansiyon risklerinde %50 azalma görmüştür.

yoğurt

Ara öğünlerde yoğurt yerseniz açlık hissiniz dengeleneceğinden ana öğünlerde daha az ve dengeli beslenebilirsiniz.

yogurt

 

Kıvamıyla damaklarınıza yakışacak Migros yoğurt başta olmak üzere tüm Yoncadan, Orvital, Ateşoğlu, Altınkılıç yoğurt çeşitlerini bir tıkla Sanal Market‘ten sipariş verebilirsiniz.