Ofiste Verimli Çalışmanın 8 Yöntemi

Özellikle Türkiye’de hayatınızı idame ettirebilmek için çalıştığınız işlerde oldukça uzun çalışma saatlerine sahibiz. Elbette ki uzunluğu değil, bu süre içerisinde ne kadar verimli olabildiğimiz önemsememiz gereken asıl kısım.

Dikkat dağıtan birçok etken, yorgunluk, kötü ruh hali ya da başka birçok sebep de olsa çalışmaya mecbur olduğumuz mesai dilimlerinde nasıl bir yol izlemeliyiz ki gün boyu iyi sonuçlar elde edebilelim.

İşte ofiste verimli çalışmak için 8 yöntem:

1. Plan Hazırlayıp Uyun

Sorumluluğunuzda olan görevleri önem ve zorluk derecesine göre sıralayarak defterinize yazın. Daha fazla enerji ve daha berrak bir zihin isteyen görevleri gün başına alırsanız daha kolay bir ilerleme sağlayabilirsiniz. Tamamladığınız her görevin üzerini çizin, böylece daha güçlü bir motive ve çalışma şevki edinirsiniz. Ayrıca bu planları aynı gün içerisinde değil bir gün önceden hatta bir hafta önceden hazırlarsanız önünüzü daha rahat görecek daha da planlı bir çalışma sürdürebileceksiniz.

ofis-hayati

2. Düzen Önemli

Çalışma masanız ne kadar düzensizse o kadar verimsiz geçecek saatler sizi bekliyor demektir. Masanızın düzenini bozan, zihin karışıklığı yaratıp tüm performansınızı olumsuz yönde etkileyen tüm eşyaları yok etmeye başlayın. Masanızda sadece gerçekten ihtiyaç duyduğunuz eşyalara yer vererek daha berrak bir zihne sahip olmanız dolayısıyla da daha verimli çalışmanız mümkün.

ofis hayatı

3. Sık Sık Havalandırma Önemli 

Temiz hava, daha yaratıcı ve hızlı çalışan bir zihin için çok önemlidir. Bulunduğunuz ortamı hava sıcak ya da soğuk fark etmeksizin sıkça havalandırıp temiz havadan yararlanmaya özen gösterin ve iş veriminizi gözle görülür şekilde artırın.

ofis hayatı

 

4. Sadece Tek Bir İşe Odaklanın

Aynı anda birçok işi iyi bir şekilde tamamlamak, elbette ki güzel bir özelliktir; ancak herkesin yapabileceği bir iş değildir. Yapılan birçok araştırma, birden fazla iş arasında geçiş yapan insanların verimsiz sonuçlar elde ettiğini göstermektedir. Bu nedenle bir işi hakkıyla yerine getirip sonrasında diğerlerine geçmekte fayda var.

ofis-yemekleri

5. Kendinizi Tanıyın

Herkesin daha yaratıcı olduğu, motivesinin daha yüksek olduğu bir zaman dilimi mutlaka vardır. Siz de kendinizin hangi zaman dilimlerinde daha verimli olduğunu çözer işlerinizi ona göre ayarlarsanız büyük kolaylık sağlar verimli sonuçlar elde edersiniz.

ofis

6. İyi Bir Müzik Listesi Hazırlayın

Çalıştığınız iş çok dikkat gerektiren bir iş olsa dahi size iyi gelemeyecek bir müzik yoktur. Çok dikkat gerektiren bir işe sahipseniz fonunuza daha sakin, klasik müzikler ekleyerek iyi hissetmenize, dolayısıyla daha verimli olmanıza yardımcı olabilirsiniz.

ofis

7. Az ve Sık Molalar Verin

Ne kadar az mola verirsem o kadar hızlı çalışırım diye düşünmek çoğu zaman cinayet gibi sonuçlara neden olabilir. Hiç mola vermeden çalışmak, odaklanmanızı önler ve basit hatalar yapmanıza neden olabilir. Bu nedenle en faydalı davranış, az ve sık molalar yaratmaktır.

ofiste-saglikli-beslenme

8. Zamanı Kendinize Ayırın

Çıktığınız öğle yemeğinde ya da işe giderken harcadığınız yol sürecinde kafanızı boşaltmak yerine sürekli iş düşünüyorsanız iş veriminizi önemli ölçüde düşürüyorsunuz demektir. Bu gibi zaman dilimlerinde işle ilgili konulardan tamamen uzaklaşın ve mutlaka başka şeylerle ilgilenin. Böylece işe tekrar döndüğünüzde daha yüksek bir motive sağlayacak ve birçok işi kısa zamanda bitirebilecek kadar verimli olabileceksiniz.