Yaz Depresyonunu Aşmanın 6 Yolu

Yaz demek bol enerji, bol renk, bol eğlence demektir. Çoğu zaman kış mevsimi ile karşılaştırıldığında insanı bunalımlara sürükleyen sebepler arasında asla gösterilmez; ancak durumlar her insan için hiç de böyle değildir. Kış mevsimi boyunca son derece mutlu olan birçok insan yaz mevsimine geçiş sürecinde ya da yaz mevsimi boyunca sebebini bilmediği bir depresyon içerisine sürüklenir. Umutsuzluk, ilgisizlik, iştahsızlık, cinsel isteksizlik, intihar düşünceleri gibi belirtilerle kendini gösteren yaz depresyonunu aşmak için neler yapmalı? İşte sorunun cevapları.

1. Soğuk Duş

Yaz aylarında kendinizi kötü hissetmenin çoğu zaman başlıca nedeni aşırı sıcaklardır. Isı ve nemin olumsuz etkisini aza indirebilmek için soğuk bir duş almak, klima derecesini yükseltmek, güneşin kaybolduğu saatlerde deniz ya da havuza girmek, olumsuz duygularınızı yok edebilir.

dus-alirken-dikkat

2. Plan Yapın

Nasılsa yaz depresyonunun zamanı bellidir. Genel olarak yılın yaz aylarında kendinizi kötü hissediyorsanız kendinize kış aylarında yatırım yapmaya başlayabilirsiniz. İşten izin alabileceğiniz zamanı belirleyebilir bu izni nasıl ve nerede değerlendirmek istediğinizi kesinleştirebilirsiniz.Belirsizlikleri azalttığınız bir program sayesinde kontrol sahibi olur ve daha iyi hissedebilirsiniz.

uyku-sorunlari

3. Uyku

İyi uyunmamış bir uyku, gün boyu kendinizi kötü hissetmenize ve kolay işleri bile son derece zor bir şekilde tamamlamanıza neden olur. Uykusuzluk, depresyonun en güçlü tetikleyicilerinden biri olduğu için uyku sürenizin yeterli olmasına dikkat etmelisiniz.

migrostvblog_uykumolasi_v1_200617

4. Kendinizle Barışın

Yaz ayları, birçok insana göre bikini ve mayolara girip sahillerde salınmak demektir. Sağlıklı yaşamak elbette ki güzeldir; ancak bikini ve mayo gibi hedefler ile acımasız diyetlere başladığınızda kaygı ve mutsuzluk miktarınız artar. Bunun yerine yediklerinize dikkat edip basit egzersizleri uygulamaya devam edebilir, en önemlisi her hâlinizi severek depresyondan uzaklaşabilirsiniz.

yaz-moda

5. Kökenine İnin

Sorunların köküne inip nedenleri belirlemek her zaman rahatlatıcı bir eylemdir. Yazın depresyona girip kendinizi kötü hissetmenizin nedenini belirlemeye çalışın. Örneğin bu durumun nedeni sadece aşırı sıcak havalar mı, yoksa geçmişinizde yaz aylarında yaşadığınız bir olayın sizde travma olarak kalması mı? Eğer bunu belirleyebilirseniz iyileşme sürecinizi kolaylaştırır, depresyondan kurtulabilirsiniz.

yaz-modasi

6. Yardım Alın

Geçer nasılsa, diyerek depresyon sürecini hafife almayın. Unutmayın, geçse bile kalıcı etkiler bırakabilecek bir süreçten geçiyor olabilirsiniz. Bu nedene kendi kendinize deva olamıyorsanız mutlaka profesyonel bir yardım almaktan çekinmeyin. İlaç ya da psikoterapi seansları ile kolayca kurtulabileceğiniz bu süreci kendinize mecbur etmeyin.