Tuz Kullanımını Bırakmak İçin 5 Önemli Sebep

Tuz, güzel bir yemeğin aslında güzel olmasını sağlayan en önemli malzemelerden biri. Bir yemekte tuz eksikse eğer damaklar bu durumdan hiç mi hiç hoşlanmıyor; ama acilen kabul edilmeli ki damakları tuzsuzluğa alıştırmak, sağlık için en faydalı gerçeklerden biri. Bakın tuz kullanımını azalttığınızda vücudunuzda gerçekleşecek olumlu değişimler, tuz kullanımını hemen sonlandırmanız için 5 önemli sebep!

1. Hipertansiyon Sorunu Yaşamazsınız

Tuzun azaltılması demek, kan basıncının kontrol altına alınması demektir. Kan basıncının kontrol altına alınması ile hipertansiyon sorununa engel olabilir, sağlıklı bir ömür yaşamanın keyfine varabilirsiniz.

tuz-kullanimi

 

2. Daha Sağlıklı Bir Kalbe Sahip Olursunuz

Günlük alınması gereken tuz miktarının aşılması; kan basıncının artması, damar sertleşmesi ve damar tıkanıklığı gibi rahatsızlıklara neden olmaktadır. Bu rahatsızlıklar, kalbin büyük ölçüde yorulup görevlerini aksatmasına neden olur. Fazla tuz kullanımı sonucunda kalp krizi yaşama ve felç geçirme riskleri yükselir.

tuz

 

3. Tuza Veda Güçlü Kemiklere Merhaba

Günlük alınması gereken tuz miktarının aşılması, vücuttaki kalsiyum kullanımını engeller ve kemikler güçsüzleşir. Güçsüzleşen kemikler erimeye başlar. Tuz kullanımını sınırlandırarak osteoporoz rahatsızlığına karşı önemli ölçüde bir önlem almış olur, sağlıklı bir yaşlılık sürecini garantilemiş olursunuz.

tuzun-zararlari

 

4. Sağlıklı Böbreklere Sahip Olursunuz

Yüksek oranda tuz tüketilmesi tüm vücut için zararlıyken böbrekler için daha da zararlı olabilmektedir. Günlük alınması gereken tuz miktarının aştığınızda böbreklerin sağlıklı işlevine engel olur, böbrek taşı geliştirmesine neden olursunuz.

tuz-hakkinda

 

5. Kilo Değil O Ödem Ödem!

Bu cümle, her zaman bir savunma şekli olmayabilir, bazen gerçekten de kilo değil de ödemdir. Tuzun içerisinde yer alan sodyum, vücutta ciddi miktarda ödem oluşmasına neden olmaktadır. Fazla tuz tüketerek şişkinlik hissi yaşayabilir, kendinizi rahatsız edersiniz. Tuzu azalttığınızda ise ödemsiz ve sağlıklı bir vücuda merhaba dersiniz.

Kısacası; tuz, elbette ki tüm yemeklerin en iyi tatlandırıcılarından biridir, ondan vazgeçmenin zorluğunu biliyoruz; ancak imkansız değil. Tuz kullanımını azaltmak için size yardımcı olacak püf noktalarından biri, yemeği tuz yerine baharatlarla tatlandırmayı tercih etmektir. Böylelikle hem daha lezzetli, farklı bir tarif yaratabilir hem de tuzdan kolayca uzaklaşabilirsiniz.