Yaz Ayında Bol Bol Tüketmeniz Gereken Sebze ve Meyveler

Yaz mevsimiyle beraber sizin de iştahınız kesildi değil mi? Yazın sıcak havalarda yediğimiz her yemek midemize oturuyor. Hele ki ağır ve yağlı yiyecekler yememiz imkânsız. Sıcak basmaları, fenalaşmalar… Mide fesadına kadar yolu var. Özellikle yazın daha çok açık havada bulunmamız, dehidrasyon, cilt hassasiyeti, vitamin ve mineral eksiklikleri gibi sorunlara sebep olabiliyor. Kendimizi ve midemizi zorlamamıza gerek yok. Doğanın mevsimini takip ederek, mevsime en uygun yiyecekleri seçebiliriz.

İşte yaz döneminde mutlaka tüketmeniz gereken besinler:

Domates

Domates tam bir antioksidan ve C vitamini deposu. Aynı zamanda kronik hastalıklara karşı, özellikle kanserle savaşa katkıda bulunan likopen gibi fitokimyasallar içermekte. Yaz domateslerine iyi davranın ve onları sofranızdan eksik etmeyin.

domates-sosu

Kabak

Yaz ayının yeşil sebzelerinden kabak; kalp sağlığı ve kolesterolün düşürülmesiyle bağlantılı olarak pektin adlı bir lif içermekte. Bol lifli olduğundan diyet listelerine de uygun, bir o kadar da sağlıklı.

kabakli-cips

Karpuz

Tam bir dehidrasyon kaynağı. Karpuzun yüksek su içeriği serin ve nemli kalmanızı sağlar. Aynı zamanda karpuz; cildi güneş hasarından koruyan likopeni adlı bir bileşen de içermektedir.

Karpuzlu Salata Tarifi

Rezene

Böbreklerinizi uyararak vücudun fazla suyu atmasına olanak sağlar, ödem atmanıza yardımcı olur. Yazdan rol çalsa da aralarda bulduğunuz kerevizi de rezeneye katarak muhteşem içecekler hazırlayabilirsiniz.

rezene

Elma, incir ve armut

Lif kaynağı bu meyveler sorunsuz bir sindirim için bulunmaz nimet! İki adet orta boy kuru incirde 1,5 gramdan fazla lif bulunur. Bu ciddi bir rakam!

incirli-sutlac-tarifi

Kayısı, şeftali ve nektarin

Lif zengini bu meyveler aynı zamanda C vitamini deposudur. Hem nektarin hem de kayısı, A vitamini ve antioksidan zengini betakarotin içermektedir.

Izgara Şeftali Tarifi