İftar ve Sahur Arasında Beslenmede Dikkat Etmeniz Gereken 6 Şey

Ramazan Ayı’nı sağlıklı geçirebilmek için doğru besinleri seçmenin yanı sıra bu besinleri ne şekilde tükettiğiniz de oldukça önemlidir. Örneğin sağlıklı diye belirlenen tüm yiyecekleri tek bir öğünde tüketmeye çalıştığınızda metabolizmanıza önemli ölçüde zarar vermiş olabilirsiniz. Doğruyu yanlışa çevirmemek için işte dikkat etmeniz gereken basit ama etkili beslenme önerileri.

1. Nasıl Başladığınız Önemli

İftar vaktini, spora ısınma turu olarak düşünebilirsiniz. Nasıl ki spora başlarken vücuda yüklenmemek için en ağır hareketlerle değil de vücudun ısınmasını sağlayan hafif hareketlerle başlıyorsak iftarda da en ağır yemeklerle değil hafif seçeneklerle başlamalıyız. Orucu bir hurma ya da su ile açıp sebze çorbası gibi bol posalı ve besleyici bir çorba ile yemeğe devam etmek en doğrusu olacaktır.

biber-corbasi

2. Saldırmayın Sindirin

Gün boyu yaşadığınız açlık duygusu ile yemeklere saldırmak yerine sakince sindirmeyi tercih edin. Lokmaları bolca çiğnemeye özen gösterin, unutmayın sindirim süreci ilk olarak ağızda başlamaktadır. Bir an önce yiyip sofradan kalkmak yerine, süreci uzatın. Doyma mesajının beyne 15-20 dakikada gittiğini unutmadan yavaş yiyerek fazla kalori almaya engel olabilirsiniz.

salatalik-tarifleri

3. Tatlı ve Meyveyi Sonraya Bırakın

Gün boyu düşen kan şekeri sonrasında bolca tatlı isteğinin uyanması doğal bir durumdur; ancak bunu kontrol etmek önemlidir. İftar yemeğinden sonra tatlı ya da meyve tüketilmek isteniyorsa bu, ara öğün gibi görülmelidir ve mutlaka en az 1 saat sonrasında tüketilmelidir. Ağır şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli, ağır şekerli meyveler tüketilecekse miktarına dikkat edilmelidir. Unutmayın, meyve şekerinin fazlası size yağ olarak geri dönecektir.

hira_tatlisi_tarifi

4. Çay İçerken Dikkat

Çay tiryakilerinin tüm gün iftar anını beklediği doğru, ancak yemek sırasında içilen çay yemeklerden alınacak vitamini azaltacağından bu beklemeyi iftardan sonra 1 saate kadar uzatmak çok doğru bir hareket olacaktır. Aynı zamanda siyah çay yerine sindirime iyi gelen bitki çaylarını tercih ederseniz epeyce rahatlamanız mümkündür.

beyaz-cay-saglikli-midir

5. İkiye Bölün

İftar yemeğini iki ana öğüne bölmekte fayda var. Örneğin çorba ile başladıysanız 5-10 dakika bekledikten sonra diğer ana öğüne geçmelisiniz.

İftar sonrasında da 1-1,5 saat aralıklarla iki ara öğün olmak üzere toplam 4 öğün şeklinde bir düzenleme ile metabolizmanıza düşünemeyeceğiniz kadar büyük bir iyilik yapmış olursunuz.

naneli-cay

6. Ara Öğünler Hazırlayın

Özellikle de geç yatan bir insansanız iftardan yaklaşık 2-3 saat sonrasında hafif bir meyve ile ara öğün yapmaya özen göstermek sizin için oldukça iyi olacaktır.