Kilo Kaybetmenizi Sağlayacak 9 Takas Önerisi

Sağlıklı olmanın temel koşullarından biri olan ideal kiloda olmak ve onu korumak için gösterdiğiniz özeni destekleyecek, beslenmenizde yapacağınız birkaç değiş-tokuş önerisine ne dersiniz?

kilo vermek

Kilo vermek, formda kalmak ve form tutmak için hepimiz belli ölçüde çaba harcıyoruz. Bunun için ya o en sevdiğimiz yiyeceklerden uzaklaşıyor ya da saatlerce süren egzersiz macerasına yelken açıyoruz. Tüm bunların yanı sıra sizi hafifletecek, sağlıklı olmanızı sağlayacak birkaç yer değiştirme ile formunuzu koruyabilir, hatta kilo bile verebilirsiniz. Bu konuda size yardımcı olacak 9 yer değiştirme önerisine hemen göz atmaya ne dersiniz?

1- Mayonez / Light Mayonez: Mayonezi, düşük yağlı bir mayonezle takas etmek önemli ölçüde aldığınız kalori miktarını azaltacaktır. Bir çorba kaşığı light mayonez 35 kalori daha az almanızı sağlayacak, uzun vadede kilo kaybetmenize yardımcı olacaktır.

2- Ekşi Krema / Yoğurt: Fırında patates için standart soslar, tereyağı, margarin, ya da ekşi krema gibi tatlandırıcılar yerine yoğurt tercih edebilirsiniz. Bir kase yoğurt, ekşi krema ile aynı akışkanlığa sahip olduğundan hem lezzet verecek hem de sağlıklı beslenmenize yardımcı olacaktır. İki yemek kaşığı yağsız yoğurdun sadece 24 kalori olduğunu biliyor muydunuz?

sağlıklı beslenme

3- Salata Sosu / Misket Limonu: Misket limonu ile tatlandırdığınız salata ile tazelenin. Taze limon suyu, lezzet patlaması verecek ve sağlıklı yaşam adımlarına emin adımlarla devam edebileceksiniz. Hazır soslarla aldığınız kaloriden de kurtulmuş olacaksınız.

4- Süt / Az Yağlı Süt: Düşük yağlı süt ürünleri tercih edin. Süt neredeyse yüzde 4 oranında yağ içerir ve tam yağlı 1 bardak süt 156 kalori içerir. Yağsız süt ise fincan başına sadece 86 kalori içerir. Tam yağlı süt ürünleri yerine yağı azaltılmış veya yağsız süt ürünlerini kullanmak, günlük kalori alım miktarınızı azaltacaktır.

5- Cips / Fırınlanmış Cips: Kızarmış cips yerine fırınlanmış cipsleri deneyin. Sos olarak da salsa sos tercih ederek, az yağlı ve daha sağlıklı bir atıştırmalığı lezzetli bir sos eşliğinde yiyerek kalori miktarını düşürebilirsiniz.

6- Yağ / Baharat: Yemeklerinizi tereyağ ya da margarinle tatlandırmak yerine bol baharatla renklendirin. Muhteşem aromatik lezzetin yanı sıra kalori miktarını da düşürmüş olacaksınız. Harika tatları ile her yemekte farklı bir iz bırakan baharatların sıfır kalori olduğunu biliyor muydunuz?

7- Tatlı / Şekersiz Puding: Canınız daima tatlı ya da çikolata çekiyorsa, alternatif olarak bitter çikolata ya da şekersiz puding karışımı ve az yağlı sütle yapılmış tatlı tercih ederek formunuzu koruyabilirsiniz. Az yağlı sütle yapılmış diyet tatlılarda tercih edebilirsiniz. Çilekli bir sütlaç da, hiç fena olmaz değil mi? Tarifin detayları için tıklayın!

diyet yemekleri

8- Yağ / Fırınlanmış Sarımsak: Doğal antibiyotik olarak da bilinen sarımsak, kokusu nedeni ile uzak durduğumuz bir besin. Ancak yemeklerde kullandığınız sarımsak, keskin kokusunu kaybedecek ve muhteşem bir lezzet katacaktır. Ayrıca fırınlanmış sarımsağı hamur işlerinize de koyarak yağ miktarını azaltmanıza, kalorisi düşük bir lezzet patlaması yaşamanıza neden olacaktır. Sarımsağın kalp sağlığı üzerinde olumlu etkileri olduğunu, özellikle kan basıncını düzenlemeye ve hipertansiyonu önlemeye yardımcı olduğunu biliyor muydunuz?

9- Ton Balığı: Konserve ton balığı yüksek kaliteli büyük bir protein kaynağı ve Omega3 yağ asitlerini doğal yollardan alabileceğiniz en lezzetli besin ögesidir. Ton balığını yağ içerisinde konserve edilmiş olanlardan değil light olanlardan tercih ederek kalori miktarını azaltabilirsiniz. Bu kadar kıymetli bir lezzetten mahrum kalmadan formda kalmanın hazzını da yaşayabilirsiniz.

Ayrıca, diyet yapanlar için MigrosTV’nin birbirinden lezzetli tarifleri de var. Detaylar için tıklayın! Harika fikirler, öneriler ve çok daha fazlası için ziyaret edin; Buyurustad.com