Uykunuzu Aldığınız Halde Her Zaman Yorgun Olmanızın Sebepleri Bunlar Olabilir

Havaların da kasveti olabilir tabi ama asıl etkenler başka olabilir. Uykunuzu almış olsanız da kendinizi bitkin hissedebilir, kolunuzu kaldırmaya mecaliniz olmayabilir. Bunun altında yatan nedenler kesin bunlardır demesek de etkenler bunlar olabilir.

1- Tüm gün 8 saat masa başındaysanız ve üzerine bir de egzersiz yapmıyorsanız, günün geri kalanında kendinizi yorgun hissedebilirsiniz. Aşırı dinlenmek de bitkinlik sebebi olabilir belki ne dersiniz?

ofis hayatı

2- 8-10 bardak su içmenin önemi bakın burada da karşımıza çıkıyor. Vücudunuz yeterli suyu almazsa, günün sonunda yorgun düşebilir. İstediğiniz kadar uyusanız da.

su içmenin faydaları

3- Yaptığınız diyet de yorgunluğunuzu tetikleyebilir. Kan şekerinizdeki oynamalar, sizi halsiz bırakabilir. Sadece açlık değil fazla tokluk da rehavet yapabilir.

şok diyet

4- Diyetiniz sağlıklı, yeteri kadar su içiyorsunuz, beslenmeniz düzenli ama yine de yorgunsunuz. O zaman sadece psikolojik değil medikal bazı sorunları da barındırıyor olabilir içinde. Yorgunluk ve halsizliğiniz uzun solukluysa, hemen bir doktora başvurmanızda yarar var.

hastalik

5- Ve son maddeyi de bilinen ama pek önemsenmeyen bir konu ile tamamlayalım; depresyon ve stres. Stres, az uyku sebebi olduğu gibi bitkinlik nedeni de olabilir. Eğer bir uzmana gözükecek kadar büyük problemler yaşamıyorsanız geçici çözümler ile kendinizi bir deneyebilirsiniz. Örneğin şu yöntemleri deneyebilir ya da kendinize güzel bir papatya çayı hazırlayabilirsiniz, rahatlatıcı etkisi malum!

papatya çayı

Sebebi her neyse çözümü sizin içinizde, bunu bildikten sonra hangi yorgunluk sizi mesken edinebilir ki?

Daha zinde günlere… 😉