Sağlıklı Bir Diyet İçin İnanmayı Bırakmamız Gereken 6 Hurafe!

Ah şu diyetler, en olmadı niyetler… İnsanı vezir de rezil de eder derler ya, aynen öyle. Kulağımıza çalınan her hap bilgiyi algıladığımız, artık açlıktan mıdır şuursuzluktan mıdır bilinmez her şeye kandığımız en saf dönemimiz belki de şu diyet günleri. Peki, acaba bu bilgiler doğru mu ya da doğruysa kime göre neye göre! Sizin için bu konuyu irdeledik. Efsaneler ve gerçekler…

Efsane: Saat 6’dan sonra asla yemek yenmemeli.
Gerçek: Önemli olan uyumadan 3 saat önce yemek yemeği bırakmanız.

kum_Saati

Efsane: Kepek ekmek, beyaz ekmeğe göre çok çok daha düşük kalorilidir.
Gerçek: Kalori bakımından küçük bir oynama olabilir ancak unutmamanız gereken tek gerçek ekmek ekmektir ve kontrollü olarak tüketilmelidir.

diyette-ekmek-yenilirmi

Efsane: Sınırsızca taze meyve suyu içilebilinir.
Gerçek: Taze meyve suları da toz şeker içerdiğinden günde 3 bardaktan fazla meyve suyu tüketmenin sağlıklı bir alışkanlık olmadığını unutmayın.

meyve_salataları

Efsane: Sushi kalorisiz ve sağlıklı bir yiyecektir.
Gerçek: Sushi’nin tüm çeşitleri soya soslu ve gayet kalorilidir. Ama isterseniz başka bir alternatif sunabiliriz size: Salatalık sushi!

salatalik-sushi

Efsane: Çikolata zararlıdır.
Gerçek: Doğru porsiyonlarda kullanıldığında kakao oranı yüksek / yağ oranı düşük siyah çikolata (bitter çikolata) faydalıdır bile!

çikolata

Efsane: Aç kalmak kilo vermeyi hızlandırır.
Gerçek: Ara öğünler metabolizmayı harekete geçirdiğinden, günde 5-6 öğün ölçülü ara öğün tüketmek kilo vermeyi hızlandırır.

Kurutulmuş Meyve Tarifi

Efsane: Diyette yağ tüketilmez.
Gerçek: Yağlı yiyecekleri mümkün olduğunca az tüketmek gerekir bu doğru! Ancak çiğ ya da haşlanmış sebzelerin üzerine gezdirdiğiniz zeytinyağı da bir o kadar faydalıdır.

zeytinyağı

Tabi işin porsiyon azaltmaktan çok psikolojik boyutu var ki aslında diyeti de ayakta tutan bu motivasyon. Şimdiden diyete gönül vermiş herkese kolaylıklar diliyoruz.