Bir de Bunları Öğrendikten Sonra Kaşıklayın: Leziz Aşurenin 7 Faydası

Koca bir tencerede kaynatılıp özenle pişirildikten sonra kaselerle buluşan, üzeri renk renk meyveler, faydalı kuru yemişlerle süslenen nefis bir aşureye kim hayır diyebilir ki? Peki, bu nefis tatlının aynı zamanda önemli bir şifa kaynağı olduğundan da haberdar mısınız? Yazımızın devamında aşurenin birbirinden güzel faydalarına değindik. Önce bir göz atıp sonrasında yiyeceğiniz aşureleri daha bilinçli bir şekilde güvenle kaşıklamanız için buyurun detaylara…

  1. Kalbi Korur

Bir tatlı düşünün hem tatlı ihtiyacınızı karşılasın hem de kalbinize zarar vermesin. İşte aşure, bunun tam karşılığı! Aşure yapımında kullanılan tüm malzemeler bitkisel kaynaklı olduğundan kalbi yoracak hiçbir madde bulundurmaz. Malzemelerin içerdiği yoğun oranda E vitamini ve Omega-3 yağ asitleri, kolesterolün düşmesine yardımcı olarak herhangi bir kalp-damar rahatsızlığı yaşanmasını önler.

  1. Zihinsel Gelişim ve Bedensel Büyümeyi Sağlar

Aşure, sağlıklı malzemeleri sayesinde tüketen kişiye yoğun enerji verir, kişinin vitamin ve mineral ihtiyacını karşılar. Bu sayede özellikle yetişme çağındaki çocuklar için ideal bir besin seçeneğidir. Siz de çocuğunuzun aşure tüketmesini sağlayarak onun zekâ ve bedensel gelişimine önemli bir katkıda bulunabilirsiniz.

  1. Süt Yapar

Emzirme dönemindeki annelerin en büyük problemi olan süt azlığı ya da sütün hiç olmaması durumuna da aşure yardımcı olabilir. Annenin sağlıklı ve dengeli beslenmesine ek olarak düzenli şekilde aşure tüketmesi süt kalitesini ve miktarını artırmada önemli rol oynar.

  1. Kabızlığı Giderir

Birçok insanın sık yaşadığı, ortak problemlerden biri olan kabızlık, sizin de canınızı sıkıyorsa aşure tüketmeyi deneyebilirsiniz. Yoğun lif içeren malzemelerden yapılması sebebi ile aşure, bağırsak hareketlerini düzenleyerek kabızlıktan kolon kanserine kadar birçok ciddi problemin önlenmesine yardımcı olur.

  1. Bitkisel Protein Kaynağıdır

Kuru baklagillerde eksik olan amino asitleri tahıllar; tahıllarda eksik olan amino asitleri kuru baklagiller tamamlar. Aşure yapımında her iki malzeme de kullanıldığından amino asit bakımından oldukça zengin bir özelliğe sahiptir. Özellikle hayvansal gıdaları tüketmeyi tercih etmeyenler için aşure, etin sağladığı proteini sağlamaya en yakın tatlı çeşididir.

  1. Doyurucu ve Sağlıklıdır

Aşure; şerbetli, hamurlu ve ağır yağlı birçok tatlıya göre daha masum sayılabilir. Glisemik indeksi düşük olduğundan ve içerdiği şeker miktarı da azaltıldığında yararlı bir öğün olarak tüketilebilir. Tabii, diyetisyen kontrolünde bir miktar belirlenerek tüketilmesi gerektiği unutulmamalıdır.

  1. Bağışıklığı Güçlendirir

Aşure, hastalıklardan korunmanın en lezzetli yollarından biridir. İçerisindeki yoğun vitamin ve mineraller, faydalı yağlar ve antioksidan özelliği sayesinde hastalıklardan koruyan bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunur. Siz de diğer tatlılar yerine aşure tüketmeyi tercih ederek bünyenizi hastalıklara karşı daha dirençli kılabilme konusunda iyi bir önlem alabilirsiniz.