Diş Sağlığınız İçin Dikkat Etmeniz Gereken 11 Şey

Vücudumuz için önemli olan sindirim sürecinin ilk adımı ağızda başlar ve sadece dişlerimizin sağlığını koruyabilirsek iyi bir sindirim sürecine katkıda bulunmuş oluruz. Hem iyi bir sindirim sürecine hem de etkileyici gülüşlere sahip olmak için dişlerimize çok iyi bakmalı, temizliklerini ihmal etmemeliyiz.

Sağlıklı dişlere sahip olabilmek için nelere dikkat etmeliyiz birkaç madde ile sizin için derledik, keyifli okumalar!

dis-fircasi

1. Her Yemekten Sonra Fırçalayın

Genel olarak dişlerin günde en az 3 kez fırçalanması gerektiği bilgisinin yanı sıra mümkün olduğunca her yemekten sonra fırçalanmasında oldukça yarar vardır; çünkü yemekten hemen hemen 2 saat sonra ağzımızın içinde bakteriler üremeye başlar. Bu nedenle dişlerin her yemekten sonra fırçalanması, oldukça doğru bir adım olacaktır.

dis-telleri

2. Dişlerinizi Fırçalamadan Uyumayın

Geceleri uyurken tükürük salgısı azalır, ağız kurur ve bakteriler üremeye başlar. Bu nedenle yatmadan önce dişlerinizi fırçalamak çok önemlidir.

bebeklerin-dis-bakimi

3. Dilinizi Fırçalamayı Unutmayın

Ağız temizliği denince akla sadece dişlerin temizliği gelmektedir; ancak dilinizi fırçalamak da çok önemli bir detaydır. Kötü kokuların merkezi olan dilinizin en arkasını yumuşak bir fırçayla iyice fırçalamalısınız.

dis-eti-kanamalari

4. Kurtarıcılardan Naneli Sakız

Tükürük bezlerinizi çalıştırmak için şekersiz naneli sakız çiğneyebilirsiniz.

dis-bakimi

5. Doktor Kontrollerinizi Önemseyin

Çok iyi bir bakım uygulasanız dahi altı ayda bir diş hekiminize görünmeyi ihmal etmemelisiniz. Unutmayın, diş çürükleri uzun bir süreçte oluşmaktadır. Kontrollerin aksatılmaması, olası bir diş çürüğüne karşı erken müdahale edebilme açısından oldukça önemlidir.

dişler_nasıl_beyazlar

6. Fazla Kafeinden Uzak Durun

Fazla kahve ya da çay içmek, dişlerinizin sararmasına yol açar. Kafein miktarı, ağızdaki tükürük miktarını azaltarak ağzın kurumasına neden olur. Bu nedenle kafein miktarını ne kadar azaltırsanız diş sağlığınız için o kadar olumlu sonuçlar doğuracaktır.

diş_beyazlatmanın_yolları

7. Diş Macunu Miktarını Ayarlayın

Diş macununu fazla kullanmak, daha fazla temizlik demek değildir; aksine fırçalama işlevine zarar veren bir detaydır. Mercimek tanesi kadar diş macunu iyi bir fırçalama süreci için yeterli olacaktır.

dis-bakimi

8. En az 2 Dakika

Diş fırçalama sürenizi 2 dakikadan az tutmamalı, dişlerinizi doğru hareketlerle fırçalamalısınız.

20yas-disi

9. Diş İpi Kullanın

Dişlerinizi kürdan dahil hiçbir sivri cisimle karıştırmamalı, diş aralarının temizliği için diş ipi kullanmalısınız.

dis-teknolojileri

10. Sert Besinleri de Tercih Edin

Sık bilinen yanlışlardan biri de diş sağlığı için sürekli yumuşak yapıda besinlerin tüketilmesi gerektiğidir. Sürekli yumuşak besin tüketimi, diş köklerinin sağlamlığının kaybolmasına neden olur. Bu nedenle elma ve havuç gibi sert dokuya sahip besinlerin ısırarak tüketilmesi dişlerin yararına olacaktır.

11. Sert Besinleri Dişlerinizle Kırmayın

Fındık, ceviz, kestane gibi besinlerin sert kabuklarını dişlerinizle kırmaya çalışmayın. Aksi takdirde diş minesine zarar verebilir, çatlatabilir ve hatta kırılmasına yol açabilirsiniz.