Ansızın Gelen Tatlı Krizleri İçin Pratik ve Tatlı Çözümler

Hangimiz hayatında bir kere bile olsa tatlı krizine girmedi? Hangimiz bir oturuşta çılgınlar gibi kavanoz kavanoz çikolata ezmesi yemedi? Bence hepimiz biraz olsun girmişizdir bu krize. Ve “tatlı krizi” geldiğinde insana evi didik didik aratacak kadar güçlü bir kriz olduğunu da herkes bilir. Bazen gördüğümüz bir reklam ya da fotoğraf, bazen sinir, stres gibi duygusal durumlar, bazen de regl öncesi sendromu, vitamin eksiklikleri ya da bağırsak parazitleri gibi fizyolojik sebeplerle giriyoruz tatlı krizine. Öyle meret bir şey ki gece, gündüz, sıcak, soğuk demeden ne zaman geleceği belli olmuyor. Ama her şeyin olduğu gibi bunun da bir çözümü var. Kendinize ve vücudunuza haksızlık etmeden tatlı krizinizi bastırmak istiyorsanız başlayalım!

tatlı_tarifleri

1. Meyve Tüketin

Canınız tatlı istediğinde taze veya kuru meyveler ile bu ihtiyacınızı bastırabilirsiniz. İş yeri çekmecenizde veya mutfağınızda kuru kayısı, kuru incir, hurma, kuru erik gibi tatlı ama sağlıklı atıştırmalıklara yer açın.

Kuru Meyveli Çikolata Tarifi

2. Tatlı ile Diğer Besinleri Karıştırın

Tatlıdan alacağınız kaloriyi azaltmak ve daha az miktarda tatlı tüketerek tatlı krizinizi bastırmak istiyorsanız, besinleri karıştırmalısınız. Örneğin; çikolata sosuna batırılmış muz ve çilek tüketmek hem daha az miktarda tatlı ile tatlı isteğinizi kesmenize hem de daha az kalori almanıza yardımcı olur. Ayrıca karışım tatlılar, kan şekerini daha yavaş yükseltip daha yavaş düşürdüğünden tatlı tüketimine bağlı hızlı acıkma ihtimalinizi de azaltmış olur.

mangalda muz

3. İlgiyi Başka Yöne Çevirmeyi Dene

Canınız gün boyunca tekrar tekrar tatlı bir şeyler tüketmek istiyor ise odağınızı değiştirmelisiniz. Mesela sevdiğiniz bir arkadaşınızı arayarak biraz sohbet edebilirsiniz ya da yürüyüş yapmak, gazete ve ya dergi okumak, dizi seyretmek gibi kendi çözüm yöntemlerinizi yaratabilirsiniz.

arkadaşlarla yemek

4. Düzenli Beslenin

Uzun süre aç kalmak, ana öğünleri atlamak gibi beslenme yanlışları tatlıya olan isteğinizi arttırabilir. Günde 3 saatten uzun aç kalmayacağınız ve aralarda sağlıklı atıştırmalıklar tüketeceğiniz bir beslenme planı tatlıya olan isteğinizi ciddi anlamda azaltır.

sağlıklı_yaşam

5. Kaliteli Tatlı Tüketin

Şekerler, gofretler ya da hamur tatlıları yerine meyveli, sütlü ve sağlıklı tatlıları tercih edin. En azından tatlı isteğinize mağlup olduğunuzda sadece şeker değil, vücudunuz için gerekli olan bazı vitamin, mineral ve diğer besin ögelerini de almış olursunuz.

sutlu-tatli-tarifleri

6. Nestlé Atelier İle Hepsi Mümkün

Nestlé Atelier her bir karesi lezzetli kuru meyveler ve kuru yemişlerle kombin edilmiş, benzersiz bir çikolata. Kendinize ve vücudunuza haksızlık etmemek, sağlıklı atıştırmalıklar tüketmek, vücudunuza sadece kaliteli besinler girmesini sağlamak ama bir yandan da lezzetli bir şeyler tüketerek tatlı krizinizi bastırmak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey en yakın Migros‘a gidip ya da tek tıkla Migros Sanal Market‘ten bir adet Nestlé Atelier almak 🙂

migrostvblog_nestle_v1_170417

Afiyet olsun.