Güneş’ten Rol Çalan D Vitamini Bombası 7 Yiyecek!

… gelmedi!

Pastırma sıcağından ümitliydik, o da gelmedi! Güneş, yüzünü iyice esirgemeye başladı. Ara sıra bulutların arasından bir iki çapkın gülücük atsa da, bir süre görüşmeyeceğiz gibi duruyor. Moralimize etki etmesini geçtik, tam bari D vitamini alsaydık diyecekken kulağımızda ‘vitamin çanları’ çalıverdi, kendimize geldik. Koskoca D vitaminini yazdan yaza alacak değiliz, bir yolu olmalıydı bunun. Ama neydi? Araştırdık, uğraştık ve sizin için sıraladık. Güneş’ten rol çalan, D vitamini bombası 7 yiyecek MBlog’da!

1- Yağlı Balıklar!

Yağlı mağlı, artık orasına fazla takılmayacağız. #haftadaikigünbalık dememiş miydi hem uzmanlar? Gelin bu hafta D vitamini haftamız olsun ve güzel bir balık ziyafeti ile gözlerimiz ve damaklarımız lezzete doysun. Tonbalığı ya da somon gibi balıklar D vitamini açısından zengin. Tercihiniz hangisinden yana olur bilmiyoruz ancak biz peşin peşin şu tariflerimize göz atmanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Somon için buraya, tonbalığı için şuraya davet edelim sizi.

somon

2- Mantar!

Bu küçük tatlı arkadaşlar şimdi de soframıza D vitamini bombası atıyor. İçindeki protein bir yana tam bir D vitamini kaynağı. İster güzel bir sufle yapın (yok yok yanlış yazmadık, bildiğimiz sufle), isterseniz harika bir pilav.

mantar

 

3- Soya Sütü!

İnek de olur, süt olsun da! Süt, güçlü bir D vitamini kaynağı. Akşam içene uyku getiren, küçükken içine boy uzatan, orta yaşta içene kemik güçlendiren, diyet yapana ‘tok tutan’ sevgili süt, sen nelere kadirsin!

4- Yumurta!

Hem de sarısında! Evet, yumurtanın en sevilen kısımlarından olan sarı kısmı tam bir D vitamini kaynağı. Kolesterol konusunda kendisi ile pek anlaşamasak da, arada bir tüketmenizde fayda var; çoğu zarar azı karar diyelim. Yumurta demişken aklımıza geldi, kırdığınız yumurtaların kabuklarını atmıyorsunuz değil mi? Hatırlarsanız şu videomuzda yumurta kabuklarına tohum ekip, hiçbir şeyi ziyan etmemiştik.

5- Mısır Gevreği!

İnanmazsınız öyle! Şipşak kahvaltıların kralı mısır gevreğinde bir D vitamini var ki sormayın gitsin. Sütün de içeriğinden bahsetmiştik. İçine bir de mısır gevreği eklediniz mi D vitamini konusunu zirvede bırakmış oluyorsunuz. Tebrikler!

6- Havyar!

Sever misiniz bilmiyoruz ancak konu D vitamin ise balık yumurtasının kapısını çalmakta fayda var.

7- Tofu!

Önce anlamını açalım. Uzakdoğu’da soya fasulyesi suyunun fermantasyonundan elde edilen bir tür peynir tofu. Peynirin pek çok çeşidi D vitamini bakımından zengin, özellikle konu tofu ise işler tamamen değişiyor diyebiliriz. Organik tofu peynirini Migros Sanal Market’ten tek tıkla sipariş edebilirsiniz!

Varsın Güneş bir süre özletsin kendini; biz de onunla geçirdiğimiz güzel günleri düşünür anılarla mutlu oluruz. Hem zaten her şeyin temelinde ‘mutlu olma arzusu‘ yatmıyor mu? 🙂