Kuru Fasulye Tüketmeniz İçin 10 Sebep

Milli yemeklerimizden biridir kuru fasulye. Yanına pirinç pilavı bir de turşu gelirse dünyanın en şahane menüsü oluverir. İster pilavla kaşık kaşık yersiniz isterseniz de ekmeğinizi suyuna bandıra bandıra yersiniz, tercih size kalmıştır; ancak her şekilde leziz bir yemek olduğu gerçektir.

Onu lezzeti için seviyorsunuz da faydalarını hiç merak etmiyor musunuz? İşte kuru fasulyeyi bolca yemenizi sağlayan şahane lezzetinin yanındaki şahane faydaları:

1. Şeker Hastaları İçin İdealdir

Kuru fasulye, yemek sonrasında yaşanan glukoz yükselmesini azaltmaktadır. Düşük glisemik etkisi, yüksek lif içeriği gibi özellikleri sayesinde şeker hastalığı risklerinin en aza inmesine yardımcı olur.

kuru-fasulye

2. Kansere Karşı Korur

Çağımızın en kötü hastalıklarından olan kanserin tüm türlerine karşı kuru fasulye tüketerek korunabilirsiniz. Kuru fasulye, güçlü antioksidan özellikleri ile özellikle sindirim sisteminde yer alan kanserojen maddelerin yok olmasına yardımcı olmaktadır.

kuru-fasulye-yemegi

3. Beyin Sağlığına Faydalıdır

Kuru fasulye, yüksek oranda içerdiği K vitamini sayesinde beyin hücrelerinin fonksiyonlarını yerine getirmesi için önemli ölçüde olumlu etkiler sağlamaktadır. Kuru fasulye tüketerek daha güçlü bir hafıza ve iyi çalışan bir beyne sahip olabilirsiniz.

kuru-fasulyenin-faydalari

4. Kan Şekerini Dengeler

Kuru fasulye, şeker hastaları için önemli olan glisemik kontrol üzerinde antioksidan etkilere sahiptir. Böylece kan şekerinin düzenlenmesini sağlar.

kuru-fasulye-faydalari

5. Migrene İyi Gelir

Birçok insanın korkulu rüyası olan migren nöbetleri, kuru fasulye tüketimi ile sonlanabilir. Kuru fasulye; niasin içeriği sayesinde migren sorunlarına, baş ağrılarına karşı iyi gelmektedir.

kuru-fasulye-tarifi

6. Zayıflamaya Yardımcıdır

İçerdiği bol miktarda lif sayesinde uzun süren bir tokluk hissi sağlar. Böylece kişinin sık bir şekilde acıkmasını önleyerek daha kolay bir şekilde kilo vermesine yardımcı olur.

kuru-fasulyenin-yararlari

7. Sindirim Sistemine Yararlıdır

Bağırsakların daha hızlı çalışmasını sağlar. Şişkinlik hissiniz varsa kuru fasulye tüketerek gidermeniz mümkündür.

bakliyat

8. Hamileler İçin İdealdir

İçerdiği bol miktarda demir vitamini ve folik asit sayesinde özellikle hamileler için oldukça önemlidir. Hamilelik döneminde bolca kuru fasulye tüketilmesi, doktorların önerisi arasında yer alır.

hamilelik-tup-bebek

9. Böbrek İçin Faydalıdır

Kuru fasulye tüketerek idrar yolu enfeksiyonlarından kurtulmanız mümkündür. Kuru fasulye, böbreklerdeki taş ve kumun dökülmesine yardımcı olur.

kuru-fasulye

10. Enerji Verir

Gün boyu en çok ihtiyaç duyduğumuz şey bitmeyen vücut enerjisidir. Bunu da kuru fasulyeden sağlamanın mümkün olduğunu biliyor muydunuz? İçerdiği bol miktarda demir ve manganez sayesinde gün boyu ihtiyacınız olan enerjinin yaklaşık %80’ini kuru fasulye ile kazanabilirsiniz.