Ramazan Ayı’nda Kilo Almamak İçin Bu 6 Yiyeceği Tercih Edin

Oruç tutarken zayıflayacağını düşünenler buradaysa yaklaşsın, anlatacaklarımız var!

Oruç tutmak, zayıflamaya yardımcı olacak gibi görünse de düzensiz bir beslenme biçimine neden olduğu için dikkat edilmediği takdirde tam aksine kilo alımına neden olabilmektedir. Normal süreçlerde kilo vermek için ara öğünleri bile atlamamak gerekirken bütün gün hiçbir şey yiyip içilmeyen oruç sürecinde metabolizma neredeyse durmaya başlar. Görevini aksatmaya başlayan metabolizmaya iftarda birden yüklenerek kolayca kilo almanıza sebep olabilirsiniz. Bunun için iftar ve sahurdaki besin seçimleri son derece önemlidir.

İşte size kilo almanıza sebep olmayacak kadar hafif, acıkmamanızı sağlayacak kadar da besleyici 6 besin önerisi:

1. Yumurta

Yumurta içerdiği bol protein sayesinde en çok tutan aynı zamanda en hafif besinlerden biridir. Özellikle haşlama yöntemi ile tercih edildiğinde hafif ve doyurucu bir öğün hazırlayabilirsiniz.

yumurta

2. Salatalık-Domates

Bu harika ikiliden kocaman bir kase salata hazırlamanın tam zamanı. Bol miktarda su içermesiyle gün boyu daha az susamanıza yardımcı olacak, kilo aldırmadan tokluk hissi sağlayacak bu sebzeleri sahur ve iftar sofralarında bolca bulundurmanız harika bir karar olacaktır. Hazırladığınız salataların içine bir de protein oranı yüksek peynirlerden dilimlerseniz hem hafif hem de oldukça besleyici bir öğün hazırlayabilirsiniz.

domates-dilimleme

3. Kuşkonmaz

İçerdiği bol miktarda A, B, C, E vitaminleri sayesinde oldukça besleyici olan kuşkonmazı ister tek başına yiyebilirsiniz ister yumurta, makarna gibi diğer yiyeceklerinize karıştırabilirsiniz. Hem hafif hem de doyurucu kuşkonmaz sayesinde kilo almadığınız bir Ramazan Ayı geçirebilirsiniz.

kuşkonmaz

4. Enginar

Tadı enfes, faydası sonsuz olan enginarı sahur ve iftar sofralarında bolca bulundurabilirsiniz. Karaciğer için çok faydalı olan enginarı özellikle sahurda tükettiğinizde gece boyu çalışan karaciğerinizin detoks etkisini artırabilir, kilo almaya sebep olmayacak hafif öğünler hazırlayabilirsiniz.

enginar-yararlari

5. Izgara ve Protein İkilisi

Sahur ya da iftar, ikisinde de gönül rahatlığı ile protein ağırlıklı besinler tercih edebilirsiniz. Böylece hem uzun süre tokluk hissi yaşar hem de sağlıklı tercihler yapmış olursunuz. Tavuk, balık, et gibi protein ağırlıklı besinleri bir de ızgara ile pişirirseniz hem az yağlı hem de leziz bir öğün hazırlayabilir kilo almanıza neden olmazsınız.

et-kavurma

6. Ekmek Seçimine Dikkat

Beyaz ekmek yerine tam buğday, çavdar, tahıllı ya da kepek ekmeği tüketerek formda kalabilirsiniz. Aynı zamanda bu ekmeklerin beyaz ekmeğe göre daha besleyici olmaları sayesinde gün boyu tok kalabilir rahat bir oruç tutabilirsiniz.