Yaz Bitmedi Bitemez: Yağ Yakımını Hızlandıran 6 Yiyecek!

Arkadaşlarınızla şahane bir akşam yemeğindesiniz Kaloriler ve kahkahalar havada uçuşuyor. 45 kilo varla yok arası arkadaşlarınız hunharca yemeklere pide banarken, siz zihninizde bir hesap makinesi; “Onu yersem şu kadar, bunu yersem bu kadar” hesabında… Bir hamle yapmanın pişmanlığı, bir sonraki haftanın şişmanlığı olarak önünüze çıkıyor ve gün sonunda aç kalan siz, mutsuz olan yine siz… Sizi o kadar iyi anlıyoruz ki. İşte bu anlayıştan yola çıkarak sizin için şahane bir araştırma yaptık. Düşünün ki lezzetli lezzetli yiyorsunuz, bir yandan vücudunuz bunları kendiliğinden yakıyor. Hayal gibi değil mi? Gelin yağ yakımını hızlandıran yiyeceklerle tanışalım.

1- Sıcak Çikolata!

Soğuk havaların sıcak dostu çikolata ile mutlu olmaya ne dersiniz? Health, bir araştırma yapmış. Sıcak bir kakao yudumladığınızda, vücudunuza aynı zamanda antioksidan yüklemesi yapıyorsunuz. Bu antioksidanlar, kortizol seviyenizi azaltıyor. Kortizol hormonunun sürekli yüksek seviyelerde kalması başta kilo alımı olmak üzere birçok problem doğuruyor. Bunu azaltan kakao ise özellikle göbek yağlarınıza olumlu etki ediyor.

sıcak çikolata

2- Tavuklu Çorba

Bir yemek düşünün ki içer içmez içinizi ısıtsın ve gün boyu sizi tok tutsun. Çorbalardan bahsediyoruz! Özellikle içinde tavuk suyu bulunduran çorba tarifleri diyet dostu. Bu tarz çorbalar içer içmez midenizde şişiyor ve daha fazla yeme isteği bırakmıyor. MigrosTV’de çeşit çeşit çorba tarifleri sizi bekliyor. Bu arada tavuk suyu yapımını da izlemeden geçmeyin!

eristeli-yogurt-corbasi

3- Etli Güveç

Medical Daily‘nin haberine göre ne kadar çok protein o kadar çok yağ savaşçısı. Proteinin midenizi terk etmesi zaman alır. Bu zaman da acıkma sürenizi uzatır. Haliyle gün boyu tok olursunuz. Kuşbaşılı güveç sanırız bu tanıma tam uyuyor. Tarifini izlemek için linke buyurun!

Etli Patates Yemeği Tarifi

4- Patates Yemeği

Karbonhidrat bakımından yüksek olan patates, özellikle şeker hastalarına önerilmiyor. Ancak bilinen de bir gerçek var ki o da uzun süre tok tutması. Araştırmalar gösteriyor ki patates aynı zamanda vücudunuzun yağ yakımını da hızlandırıyor. Patatesli pek çok tarifi sizlerle buluşturduk; bezelyeli patates salatasınaneli patates köftesi ya da patates içinde yumurta. Tercihiniz hangisi olurdu?

etli_patates

5- Kırmızı Biber

Sağlıklı bir kırmızıbiber, uzun süre tok kalmanızı sağlayacak protein ve besleyici ögelere sahip. İçeriğindeki ögeler bir araya geldiğinde şahane iş çıkarıyor ve vücuttan yağ atımını hızlandırıyor. Kırmızıbiber salatası ya da peynirli kırmızıbiber dolması lezzetli bir seçim gibi duruyor siz ne dersiniz?

kırmızı biber

6- Yulaf Ezmesi

Yulaf ezmesinin en büyük özelliklerinden 2’si ile başlayalım; ciddi anlamda uzun süre tok tutması ve tatlı krizini anında kesmesi. Canınız tatlı istediğinde bir kâse yoğurdun içine yulaf ezmesi atıp yemeği denemiş miydiniz? Diyetisyen Berrin Yiğit‘in bu konuya dair görüşleri ve tok tutan önerileri için videomuzu mutlaka izleyin!

yulaf

Lezzetten ödün vermeden, tok tutan ve yağ yakımını hızlandıran yiyeceklerle sağlıklı yaşam sanki daha mı kolay nedir?