Az Kalorili Bahar Piknikleri: Hafif Bir Sandviç İçin İpuçları

Tüm sene bunu beklediniz; şimdi en renkli örtülerinizi alıp, şehrin en güzel köşelerine keyifle yayılma zamanı! Elbette, güzel bir piknik yapmaktan bahsediyoruz. Siz de iyi bir piknik seveniyseniz sepetinizin leziz ve pratik sandviçlerle dolması gerektiğini bilirsiniz. O halde çeşit çeşit sandviçler yaratmak sizden, o sandviçlerin mutluluk verirken kilo aldırmaması için gerekli ipuçları bizden! İşte hafif bir sandviç hazırlamak için dikkat etmeniz gerekenler…

1)   Ekmek Seçimi

Daha hafif bir sandviç için elbette ki temel malzeme olan ekmekten başlamalısınız. Beyaz ekmek yerine buğday, tam buğday, çavdar, kepekli, ruşeymli gibi ekmekleri tercih ederek daha hafif, sağlıklı ve daha çok tok tutan sandviçler hazırlayabilirsiniz.

2)   Ekmek Yerine Alternatifler

Her ne kadar sandviç denince aklımıza doğal olarak sandviç ekmekleri geliyor olsa da daha hafif ve sağlıklı sonuçlar için alternatifler mevcut. Ekmek yerine içerisine malzemeleri kolayca sığdırabileceğiniz bir marul yaprağı, biber, ızgara patlıcan, kabak dilimleri, haşlanmış patates dilimleri, domates ya da salatalıklar; çok daha sağlıklı, sunumu hoş ve farklı sandviçler yaratmanızı sağlayacaktır.

3)   Sos Yerine Alternatifler

Gerek malzemelerin birbirini tutması gerekse sandviçin çok daha lezzetli olabilmesi için soslardan yararlanmak isteyebilirsiniz; ancak gereksiz kalori alımlarının olmaması için dikkat! Sos tercihinde mayonez, ketçap gibi bol yağlı ve sağlıksız seçimler yerine avokado püresi, naneli yoğurt, süzme yoğurt, sürme peynir, domates püresi, zeytin ezmesi gibi seçenekler ile çok daha hafif ve bol lezzetli bir sandviç hazırlayabilirsiniz.

4)   Protein Açısından Zengin ve Hafif

Madem ki pratik bir şeyler hazırlıyorsunuz, bunu iyi bir şekilde tamamlamak ve protein açısından zenginleştirmek gerek! Doyurucu, sağlıklı ve besleyici bir sandviç için malzeme olarak füme somon dilimleri, ton balığı, hindi eti, lor peyniri, yağsız sürme peynir gibi seçenekler ile harika bir öğün hazırlayabilirsiniz.

5)   Yeşillikler Katın

Şöyle nefis bir goralı ne iyi giderdi değil mi? Ama o goralı kilolarının pek de kolay gitmediğini bilmelisiniz! O halde sandviçinize salam, sosis, sucuk gibi seçenekler eklemekten uzak durun. Bunlar yerine marul, kırmızı soğan, turşu, domates, kereviz sapı, kapari, maydanoz, nane, roka gibi seçenekler koyarak hem çok süslü hem de çok leziz bir sandviç hazırlayın!