Portakaldan Daha Fazla C Vitamini İçeren 6 Sürpriz Yiyecek

C vitamini kaynağı denince akla ilk gelen meyve portakal. Ancak tıpkı geçen gün verdiğimiz kırmızı etten daha çok demir içeren yiyecekler gibi, her gıdanın alternatifi var. Üstelik ezber bozduran cinsten. Bugün sizin için portakaldan daha fazla C vitamini içerek gıdaları araştırdık.

1- Bir kap çilekte ortalama 85 mg. C vitamini bulunurken, aynı zamanda kan şekerini dengeleyen magnezyum da içerir.

çilekli

2- Bu yılın ananas yılı olacağını söylemiştik. Bir dilim ananasta ortalama 79 mg. vitamin bulunuyor.

ananas

3- 84 mg. C vitamini içeriği ve kanser savaşçısı olma özelliği ile sahne yeşil yapraklı kıvırcık lahananın.

lahana

4- Göz sağlığını koruması ile bilinen tropikal bir lezzette sıra. Adının tropikal meyveler listesinde geçtiğine aldanmayın, Migros raflarında en taze haliyle bulabilirsiniz. Kimden mi bahsediyoruz? Tam 122 mg. C vitamini içeren mangodan.

mangal-tarifleri

5- Uyku kalitesini arttırması ve uykuya geçiş sürecini kolaylaştırmasının yanı sıra, 122 mg. C vitamini içeriği ile kiviyi de aramıza alalım.

kivi

6- Kemik sağlığına iyi gelmesi ile bilinen ancak açıkçası C vitamini içerdiğine şaşırdığımız bir sebze ile yapalım finali; brokoli!

brokoli