Sahurda Tüketmeniz Gereken Besin Grupları

Oruç tutarken en büyük desteği, sahurda yediğimiz yemekler sağlar. 17 saate yakın tutulan oruç yüzünden enerjimizin düşmesi çok doğal. Bunun için uzmanlar sahuru tıpkı kahvaltı gibi düşünmemiz gerektiğini söylüyorlar. Sağlıklı besinlerle yapılan bir sahur, tüm günü daha rahat geçirmemiz için büyük kolaylık sağlamaktadır. İşte sahurda mutlaka tüketmeniz gereken bazı besin grupları!

Öncelikle mutlaka lif kaynağı bakımından zengin besinleri menünüze dahil etmelisiniz. Lif, tokluk hissi yarattığından dolayı daha az acıkmanızı sağlayabilir. Her sahurda bir elma yiyerek bu açığınızı telafi edebilirsiniz. Aynı zamanda lif bakımından zengin yulafı da beslenmenize dahil etmenizi öneririz. Yulaf kepekli omlet bile hazırlayabilirsiniz onunla.

yulaf-kepekli-omlet

Sağlıklı yağlar tüketerek kaybettiğiniz, ihtiyacınız olan enerji; besin ve mineralleri geri alabilirsiniz. Bunun için doğal yağlar içeren ceviz, badem, fındık gibi besinleri tüketmeye önem verin. Fıstık ezmeli atıştırmalıklar iyi bir örnek olabilir.

fistik-ezmeli-pankek

Yumurta, süt, peynir gibi protein içeren besinler tüketmeniz, kaybettiğiniz enerjiyi geri kazanmanıza ve uzun süreli açlıkla mücadelede büyük kolaylık sağlamaktadır.

Ve karşınızda pastırmalı ekmek hamurları

Pastırmalı Ekmek Hamurları Tarifi

Tuz oranı yüksek olan sucuk, salam, sosis gibi baharatlı ve tuzlu yiyeceklerden uzak durun. Bu tarz besinler sabahları daha çok susamanıza ve hazımsızlığa sebep olabilir.

Şekeri yüksek yiyecekler kan şekerinizi hızlı düşüreceği için daha çok acıkmanıza sebep olabilir. Bu sebeple sahurda kek, pasta, kurabiye gibi yiyecekler tüketmemeye özen gösterin.

Cevizli Kek Tarifi

Beyaz ekmek yerine özellikle tam buğday veya çavdarlı ekmek yemeye özen gösterin.

Bolca, su oranı yüksek meyveleri tükenmeye gayret edin. Özellikle karpuz gibi su oranı yüksek meyveler gün içinde ihtiyaç duyacağınız suyun bir kısmını karşılaşmaktadır.

Izgara Meyve

Ve elbette su. Tükettiğiniz suyu çay vb. içeceklerden karşılamak yerine içtiğiniz su miktarını arttırın.