Daha Az Yağla Beslenebilmenin 6 Sırrı

Daha mutlu olduğumuz beden ölçülerine kavuşabilmek ve daha sağlıklı bir
hayat sürebilmek için vücudumuza zarar veren yağlardan mümkün olduğunca
uzaklaşmamız gerekir. Peki, her yemekte mutlaka kullanılması gereken bu
malzemeyi nasıl azaltabiliriz?
Yazımızın devamında tükettiğiniz yağ miktarını azaltacak basit ama etkiler
öneriler bulabilir, sağlığınız ve ekonominiz için iyi bir adım atabilirsiniz. İşte,
detaylar…

1. İnce Ağızlı Yağdanlık Kullanın

Yemek yaparken yağ gibi gerekli malzemelerin hemen elimizin altında olmasını
ister, bize kolaylık sunmasını bekleriz. Bunun için çoğu tenekelerde bulunan
yağları dekoratif şişelere doldururuz. Şişelerin geniş ağızları, yağın ihtiyaçtan
daha fazla dökülmesine neden olabilir. Bunun yerine az akıtan, ince ağızlı bir
yağdanlık edinirseniz yemeklerin fazla yağlı olmasını önler hem sağlığınızı hem
de ev ekonomisini koruyabilirsiniz.


2. Fırınlamayı Tercih Edin

Kızartılarak yapılan yemeklerin ne kadar lezzetli olduğunu ve onları ne kadar
çok sevdiğinizi biliyoruz; fakat kızartmaların sağlığa çok zararlı olduğu hiç
unutulmaması gereken bilgiler arasında yer alıyor. Bir tabak kızartma yemek
için çok fazla miktarda yağ kullanılması gerekir. Bu da; sadece bir çatalla bile
yüklü bir kalori alacaksınız demektir. Patlıcan, kabak, patates gibi birçok
sebzeyi kızartmak yerine çok az miktarda yağlayıp fırında kolayca
pişirebilirsiniz. Bu sayede pişirme sırasında ocak başında beklemenize gerek
kalmadan en az kızartma kadar güzel aynı zamanda daha sağlıklı bir lezzete
ulaşabilirsiniz.


3. Meyve Cipslerini Tercih Edin

Cips çeşitlerinin hayatımızdaki yeri neredeyse vazgeçilmezler arasındadır. Bir
şeyler izlerken, çalışırken elimizin altındaki bir kâse cips ile mutlu oluruz; ancak
bir kâse kadar cipste bile yoğun miktarda yağ mevcuttur. Cipsten vazgeçmeden
yağ oranını azaltmanız için size bir etkili önerimiz var; leziz meyve cipsleri!
Patates ya da diğer sebzelerden hazırlanan cips çeşitlerinde yoğun miktarda
yağ kullanılırken meyve cipsleri, kendi lezzetleriyle fırında pişmeye ya da güneş
altında kurumaya bırakılır. Üstelik meyve cipsinizi evde de yaparsanız katkı
maddelerinden uzak, mis gibi bir öğün sizi bekliyor demektir. Unutmadan,
söylemekte fayda var; meyve cipslerinde de yoğun miktarda şeker olacağından
yine ölçüyü kaçırmamanız önemlidir.


4. Az yağlı ya da Yağsız Süt ve Süt Ürünleri Tercih Edin
Süt ve süt ürünleri her evin demirbaş gıdaları arasında yer alır. Neredeyse her
gün tükettiğiniz bu ürünlerin yağ miktarı az olanlarını tercih ettiğinizde küçük
bir adımla büyük bir değişime imza atabilirsiniz. Zaten bu ürünlerin genellikle
kahvaltılarda domates, reçel gibi eşlikçileriyle tüketilmeleri sayesinde
azalttığınız yağ miktarlarını fark etmeyeceksiniz bile!


5. Soslardan Uzak Durun

Mayonez, beşamel, ketçap gibi sos çeşitlerinin yemeklere farklı bir anlam
kazandırdığını biliyoruz; fakat bu sosların aşırı miktarda yağ içererek
vücudunuza yeni kilolar kazandırdığını da unutmamak gerek. Bu soslar yerine
kendinize ana malzemesi avokado, yoğurt gibi seçeneklerden oluşan hafif
soslar hazırlayabilirsiniz. Bu sayede alacağınız yağ miktarını önemli ölçüde
azaltır aynı zamanda sos keyfinden vazgeçmemiş olursunuz.


6. Baharatlarda Yararlanın

Tuzu azaltmak için önerilen ilk yöntemlerden biri bolca baharat kullanarak
yemeğin lezzetlenmesini sağlamaktır. Bu yöntemi yağı azaltmak için de
kullanmak mümkün. Yağ ile kazanacağınız lezzeti bu kez farklı ve mis gibi
kokan baharatlarla kazanmaya ne dersiniz? Her zaman koyduğunuz yağ
miktarının bu kez çok az bir miktarını kullanın ve yemeğe uyacak baharat
çeşitlerini bolca karıştırın. Oluşacak nefis lezzetten yağın azlığını fark
etmeyeceksiniz bile!